Inlägg från: LadyMarmalade |Visa alla inlägg
  • LadyMarmalade

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

inte jag heller...men man kan ju kontakta säljaren via auktionerna...kanske lättare att få svar där?

• LadyMarmalade

bra...hon kommer säkert bli jätteglad för att du är så ärlig...och det är nice att se att nån är ärlig...är ju snart jul oxå

• LadyMarmalade

michanna

betala tbx?

Men är det säljaren som ansvarar för postens hantering?
    alltså om man nu skickat det ärligt och ordentligt portat?

Ewis:

jag hade avvaktat...och dessutom lägger jag alla tradera paket på lådan inne på posten så jag får vittnen på att jg skickat dem, plus att jag köper portot på plats så jag får kvitto på portot...för jag vägrar betala för paket som kommit bort i posthanteringen...eller ifall köparen fular och säger att det inte kommit fram...eller ifall köparen absolut kräver lägre frakt...

( jag har gått på många nitar )

• LadyMarmalade

urk...blir ju megadyrt att slänga ut det på tradera...vet ju inte om det blir sålt...

gör som vanllgt....shoppar på tradera och hivar ut på msn grupper....

• LadyMarmalade

varför shoppar alla pop???

• LadyMarmalade

nu e jag sur...min auktion gick ut den 14:e
    hade budat på flera saker från denna köpare och vunnit och detta var den sista som gick ut...hade mail kontakt innan där hon lovade att samskicka allt bara den sista gick ut...

den 15:e fick jag så mail...ska kolla porto återkommer?

har inte hört ett ljud...har mailat flera gånger men inget svar...

ser att andra som köpt av henne(auktioner avslutade bla 16:e) har fått sina varor...varför inte jag?

borde ligga i hennes intresse eftersom det är flera auktioner och ganska mkt pengar...och hon visste att jag vill ha byxorna till jul

Vad gör jag nu då???

• LadyMarmalade

suck...har fortfarande inte fått svar

eller jo...ett kort mail före jul där hon hävdade porto 120 kronor

Jag bad henne då skicka som skrymmande brev som alla andra i påsar...

och svaret jag fick var ett mkt surt att hon kunde underfrankera om jag var snål

nu är det tyst...trots massor med mail

• LadyMarmalade

så här står det på traderas infosidor:
    Frakt och andra avgifter
    Det framgår av auktionsbeskrivningen om det är köparen eller säljaren som står för frakten. Vi rekommenderar alltid att man som säljare debiterar porto enligt gällande portotabell. Ibland behöver säljaren lägga till andra avgifter, tex för emballage. Vi uppmanar dock säljarna att informera om dylika avgifter redan i auktionsbeskrivningen.

Porto och eventuella omkostnader
    Ibland uppstår frågor kring porto och avgifter som läggs på köparens slutbud. Kom ihåg att det som säljaren uppgett i auktionen är det som köparen accepterar med sitt bud. Övrigt kan bli föremål för diskussion er emellan.

Om det i auktionen står "köparen betalar frakten" har köparen accepterat att betala för att få varan levererad. Detta innebär vanligtvis en portokostnad. Om kostnader utöver porto debiteras är det önskvärt att detta varit tydligt specificerat redan i auktionen.

OBS! Många köpare likställer "frakt" med "porto". Frakt kan dock, utöver själva portokostnaden, inkludera tex kostnad för emballage eller andra omkostnader. För att inte detta ska bli en tråkig överraskning är det bra om kostnader utöver porto anges redan i auktionen.

Tänk på att innehållet i ditt "personliga meddelande" aldrig utgör en del av auktionsvillkoren.

• LadyMarmalade

nääää kollade min säljares omdömen och nu har hon fått ytterligare ett negativt

sammanlagt fyra sedan den 29 ...

de har inte fått sina varor trots att de betalat

hur ska nu jag våga betala ens om hon packar billigare???

• LadyMarmalade
    trist...hade hittat ett par snygga byxor till mig jue...nya dessutom

och ja du får "sno" det jag skrev för det är ju ur traderas regler för hur man som köpare ska agera och deras fraktpolicy

hur häver man ett köp???

vill ju varna för säljaren
  • LadyMarmalade
    är med i flera av dem...

man har inte "hängt" ut min säljare ännu...

vill ju att det ska lösa sig...

*suck* har mailat tradera för råd...

ett par av byxorna som enligt auktionsbeskrivningen skulle vara helt nya hävdar hon har ett stort hål på baksidan av låret???

öööö sånt ser man väl när man köper dem???

misstänker att hon lagt ut dubletter för bland de negativa omdömena finns positiva på byxor(nästan bara det hon säljer) i exakt samma stl...hur många av vardera kan hon tänkas ha???
  • LadyMarmalade

hon mailade och sa(detta var den sista auktionen) som gick ut den 14:e

de andra gick ut tidigare....

så när hon skickade vinnar mailet (hade redan hunnit maila typ tre ggr då) så skrev hon att tyvärr kunde jag inte få köpa de byxorna för de var då trasiga...

så drog hon av det de skulle kostat...

snopet för sonen ville absolut ha just de där byxorna...och de fanns inte på ellos i hans stolek...och på catalog fanns de inte helelr när vi försökt köpa dem så jag blev ju så glad när jag hittade dem på tradera och nya dessutom...

• LadyMarmalade

www.catalog.se/
    barn nederdelar sidan 11

asg bild två högst upp

ööö inser att jag kan köpa dem där fast i svart istället för jeansblått...men det gör nog inget var döskallarna han vill ha...för 40 kronor...på tradera bjöd jag 80*asg*

• LadyMarmalade

de blå finns i stl 170...för stort tyvärr

• LadyMarmalade

fniss...josefsson och ellos hivar ut sina restvaror där...rena frossar festen för röda lappen jägare som mig

elloskontot funkar där med

• LadyMarmalade

Michanna
    är jag för sent ute???

stl 152(alt 146 eller 158)

ett par blå byxor med döskallar på bakfickan

de finns på sidan 11 på nederdelar på catalogs sidaför barn

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...