• tessanpower

Starta eget bidrag från AF

Jag undrar om det är någon här som har fått/ eller som har sökt starta eget bidrag hos AF. Jag sitter nu och jobbar med att fylla i affärsplanen och det skulle vara guld att hitta någon mera som också gör det.

Även du som håller på att starta företag/eller precis har startat företag utan AF är välkommen att höra av dig. Vi kan säkert stötta varandra ändå. Och finns det redan en sådan här tråd så länka gärna den till mig. Jag behöver nätverka för att inte bli helt tokig :D

• Svar på tråden Starta eget bidrag från AF
  • anna h29

Det finns ett nätverk för företagande kvinnor som heter driftig.se. Där kan du säkert hitta information.

Vad är det för slags företag du vill starta? 

• tessanpower

Supertack! Skall kolla in länken.

Jag skall starta en enskild firma och ha en webbutik. Har hittat en liten nisch, men jag är ganska hemlighetsfull (vet att det är tråkigt,men har ändå valt att vara det)

Har du ett företag?

• Alle

Jag fick Starta Egetbidrag april till oktober förra året, kör en enskild firma som fotograf men tar även uppdrag som administrativ konsult.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Driftig.nu är bra, och för mig är Facebook ovärderligt.

• Frk Svår
    Alle skrev 2011-02-10 09:44:20 följande:
    Jag fick Starta Egetbidrag april till oktober förra året, kör en enskild firma som fotograf men tar även uppdrag som administrativ konsult.
    Ska iväg idag och förhöra mig om finansieringsmöjligheter. Är lite nyfiken på starta eget-bidraget. Det består ju av aktivitetsstöd. Jag har aktivitetsstöd idag och det visade sig att de dagar jag får aktivitettstöd dras från mina a-kassedagar, dvs mina a-kassedagar minskar för varje dag jag får aktivitetsstöd. Vet du om det fungerar likadant om man får starta eget-bidrag, dvs att de dagar man får bidrag/aktivitetsstöd dras från ens a-kassedagar?
  • Alle
    Frk Svår skrev 2011-02-10 09:47:02 följande:
    Ska iväg idag och förhöra mig om finansieringsmöjligheter. Är lite nyfiken på starta eget-bidraget. Det består ju av aktivitetsstöd. Jag har aktivitetsstöd idag och det visade sig att de dagar jag får aktivitettstöd dras från mina a-kassedagar, dvs mina a-kassedagar minskar för varje dag jag får aktivitetsstöd. Vet du om det fungerar likadant om man får starta eget-bidrag, dvs att de dagar man får bidrag/aktivitetsstöd dras från ens a-kassedagar?
    SE-bidraget dras inte från dina a-kassedagar.
  • Tinzi

Svårt att få starta eget bidrag'? Hur mkt skall man ha ordnat/bestämt  till innan i den sk. affärsplanen? dvs vad ska man fylla i? Och hur länge får man  starta eget bidrag ?

Jag vill starta butik nämligen... 

• Frk Svår

Var på AF idag som hade öppet hus och så länge man inte tillhör någon av de prioriterade grupperna (ungdomar, funktionshindrade och nyanlända svenskar) så får man inget starta eget-bidrag. I alla fall inte i Västra Götaland där jag bor

Men generellt ska man ju ha en färdig affärsplan som AF lämnar vidare till konsulter som talar om ifall den är gångbar eller inte, innan AF tar beslut om bidrag. Man kunde få det i 6 månader vill jag minnas.

• Tinzi
    Tinzi skrev 2011-02-10 16:51:56 följande:
    Svårt att få starta eget bidrag'? Hur mkt skall man ha ordnat/bestämt  till innan i den sk. affärsplanen? dvs vad ska man fylla i? Och hur länge får man  starta eget bidrag ?

Jag vill starta butik nämligen... 
    Jag ringde det finns en kategori till, nämligen de som står utan sysselsätt ning/ej har a-kassa kvar. Där finns jag, 3 mån a-kassa kvar :( 
Svar på tråden Starta eget bidrag från AF