Ponderosa skrev 2011-02-16 23:02:04 följande:
Jag är så trött på Arbetsförmedlingen nu.
Jag har sökt om starta eget bidrag men har inte fått besked än om jag får det eller ej.
Lämnade in min affärsplan till den personen som har hand om starta eget på Arbetsförmedlingen i min stad.
Det tog evigheter innan jag fick tag på honom för det första.
Sen lämnade han affärsplanen till en konsult som jag fick träffa.
Jag tyckte konsulten verkade väldigt positiv på mötet. Han frågade om allt möjligt och jag svarade. Han sa hela tiden att jag hade bra svar och att det verkligen märktes att jag hade jobbat länge med budget osv.
Sen när jag läste hans rapport blev jag väldigt förvånad.
Han hade räknat fel på typ 40000 första året så att det såg ut som att jag bara skulle få 6000/mån i lön.
Han hade felciterat mig flera gånger och skrivit jättemycket om ovesäntliga saker.
Det viktigaste i min affärsidé nämnde han bara två gånger i rapporten.
Jag kan ta kritik och jag är inte naiv. Men den här konsulten gjorde mig vansinnigt irriterad.
Försökte få kontakt med Arbetsförmedlingen igen för att veta vad som händer nu när jag fått en negativ bedömning. Sa att jag ville förklara vissa detaljer och att det fanns felaktiga uppgifter i bedömningen.
Fick svaret att jag skulle fråga en annan på Arbetsförmedlingen.
Och där är jag nu... försöker få svar, försöker få tag på "rätt" person, som hänvisar till nån annan, som hänvisar tillbaka till den första osv osv...
Känns som att dom skiter i folk som vill starta företag.
Borde dom inte lägga ner lite energi på folk som vill komma ur sin arbetslöshet??
Jadu, jag är inte ett dugg förvånad faktiskt.
Jag sökte mitt bidraget första veckan i november och fick svar 10 februari. Och jag vet inte om jag har så mycket positivt att säga om konsulten jag heller, kändes mest som att de skrev ihop något så att man INTE skulle få bidraget, tyckte att de utelämnade viktig information och tittade inte ens på resultatbudgeten för andra året. Men jag gav mig inte, jag har varit som en igel på handläggaren på AF som har tyckt att det var mer lönsamt att gå på a-kassa...
Nu fick jag det ju beviljat efter mycket om och men så stå på dig! Någon chef borde det ju finnas på ditt AF, försök att få fatt i denna.