Inlägg från: randigadamen |Visa alla inlägg
  • randigadamen

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Jag har hört att man ska byta minst varannan vecka och oftare på sommaren. Men det gör inte jag! Jag byter när lakanen känns skitiga. Kanske typ en gång i månaden eller varannan månad. Oftare om vi är sjuka. Jag skulle gärna byta lite oftare för det är så härligt med nytvättade laken men jag hinner liksom inte riktigt. Nåväl, det gör inget! Man blir ju inte sjuk eller så! Vi är väldigt friska.

• randigadamen
    Lussekatten87 skrev 2011-02-07 22:16:53 följande:
    Det ska inte gå mer än 2 veckor innan man byter. Kroppsvätskor,bakterier och kvalster som gottar sig i era sängar! Inte så trevligt.
    Jag byter samtliga familjemedlemmars sängkläder 1 gång/ vecka. Har någon varit magsjuk byter jag oftare än så.
    Men vad gör det? Har aldrig märkt att jag blivit sjuk.
  • randigadamen
    Lussekatten87 skrev 2011-02-09 14:56:22 följande:
    Nä sjuk behöver man väl inte bli,men tänk vad äckligt? Tycker jag då....
    Kanske inte är så äcklig Jag t ex svettas inte så mycket. Jag ligger i sängen med massor av kläder och fryser. Sen byter jag lakan när det känns smutsigt/äckligt precis som med kläder. Tror inte på överdriven renlighet.
  • randigadamen
    randigadamen skrev 2011-02-09 19:11:17 följande:
    Kanske inte är så äcklig Jag t ex svettas inte så mycket. Jag ligger i sängen med massor av kläder och fryser. Sen byter jag lakan när det känns smutsigt/äckligt precis som med kläder. Tror inte på överdriven renlighet.
    Eller nja... massor av kläder var att ta i. Jag har långärmat, långt nattlinne eller pyjamas...

• randigadamen
    JPT skrev 2011-02-10 15:18:02 följande:
    60 grader. Känns absolut tillräckligt! 
    Inte om man vill att bakterier ska dö. Många dör mellan 60 och 70. Men sen är det väl inte så farligt med lite bakterier.
Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?