• Amazina

Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?

Hur ofta byter ni lakan i dubbesängen?
    Skriv gärna även vem av er som gör det och om ni sover nakna eller med kläder.

Jag (alltid jag) byter varannan vecka. På sommaren oftare om det är varmt och man svettas. Sover i trosor och t-shirt/kallingar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?
  • Najje79

varje vecka eftersom våra katter sover med oss i sängen. det är alltid jag som byter. vi sover i trosor/kalsonger.

• Grätchen

3-4 gånger i månaden. Jag sover i kläder och han naken.

• septemberbarn08

Varannan vecka, precis som jag blivit uppvuxen med antar jag:) Oftare om det är fuktig sommar eller om någon varit sjuk förstås:)

Det är alltid jag som byter, säkrast så:P

Vi sover i underkläder bäggetvå!

• Nyfiken gul

varierar.. beror ju helt på vad som händer i sängen helt enkelt... (läckande mensskydd, olja och kroppsvätskor vid sex, katthår, en livlig 2-åring som kladdar med smörgås, läckande blöjor, smulor i sängen osv osv... )

ibland måste man byta fler ggr i veckan, ibland klarar man sig med varannan vecka och variationer däremellan...

men det går aldrig längre än max 3 veckor vid sängklädesbyte....men dom tillfällena infaller extremt sällan...

maken sover i kalsonger o t-shirt, jag sover oftast i bara trosor men är det riktigt kallt sover jag i nattlinne.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2011-02-06 12:42:14 följande:
    varierar.. beror ju helt på vad som händer i sängen helt enkelt... (läckande mensskydd, olja och kroppsvätskor vid sex, katthår, en livlig 2-åring som kladdar med smörgås, läckande blöjor, smulor i sängen osv osv... )

ibland måste man byta fler ggr i veckan, ibland klarar man sig med varannan vecka och variationer däremellan...

men det går aldrig längre än max 3 veckor vid sängklädesbyte....men dom tillfällena infaller extremt sällan...

maken sover i kalsonger o t-shirt, jag sover oftast i bara trosor men är det riktigt kallt sover jag i nattlinne.
    eftersom jag lägger i manglade lakan är det jag som byter sängkläderna då jag ibland manglar precis vid bytet.

maken kan däremot riva ur och lägga in i tvätten och hänga täcken o kuddar på vädring.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cloudberry79

Varannan vecka, det verkar vara vanligt Vi har inga djur som är i sängen, vanliga kläder och mat är strängt förbjudet att ha på sig under täcket här, det äckligaste jag vet är folk som lägger sig i sängen med kläder de haft på sig under dagen, vi sover med speciella kläder eller nakna.

If you love me - please don't feed me!
  • fucktard

Varannan vecka, om det inte hänt något extremt (som det nyfiken gul nämner). Tre veckor är även här ett absolut max, men då ska det röra sig om något i stil med att tvättmaskinen gått sönder, det finns inget rent och det är upptaget i tvättstugan.

Jag sover i trosor, han i kalsonger, och jag byter sängkläder. Det är kravet för att vi ska ha min dubbelsäng fast den egentligen är för stor för rummet

Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder i dubbelsängen?