• kate84

Mammor i Märsta

Är en mamma på 26 år som har en son på 1 år och beräknad med nummer två i Maj. Bor i Märsta och vore kul lära känna mer folk i närheten.

• Svar på tråden Mammor i Märsta
  • J N

Hej!
    Jag är uppvuxen i märsta men flyttade till Sollentuna för 7 år sen :)
    Var i Märsta bor du?

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Bebis 2011
  • kate84

Hej =) Jag bor nära Norrbacka skolan. Flyttade till Märsta för cirka 2 år sedan, är uppvuxen i Norrland.
    Var någonstans i Märsta bodde du innan du flyttade till Sollentuna? 

• J N

Okej. Jag bodde på odensalavägen. Det ligger vid norrbackavägen. Samma område. Men flyttade som sagt till sollentuna. Tröttnde på märsta :p Trivs du där?

• kate84

Aha, där ser man. Du bodde också här i området =)
    Ehm, vet inte riktigt vad jag ska svara på den frågan. Jag kan väl inte påstå att jag trivs jättebra här i Märsta, de händer ju inte så mycket och det tar en stund in till stan. De är ok att bo här =) Skulle gärna vilja flytta någon annanstans sen. Är din pojkvän också från Märsta eller träffade du honom i Sollentuna?
    Du är beräknad med barn fyra i Juli?

• J N

Han kommer från sollentuna, Rotebro. Träffade honom genom kompisar.
    Ja i juli kommer vårat fjärde. :)

• kate84

Du är beräknad cirka 2 månader efter mig då =)
    Så, vad pysslar du med om dagarna?

• J N

Ja :)
    Jag är "hemmafru" för tillfället. Så jag städar och tvättar. Fika och lagar mat haha. Du då?

• kate84

=) Jag är hemma med 1 åringen och förhoppningsvis börjar han i Förskolan i April månad. Vi är mest hemma och leker men försöker komma ut en stund varje dag. Blir lite roligare nu när våren börjar komma. Sen kommer ju bebisen och jag blir hemma något år till. Har du mycket kompisar kvar här i Märsta?

• J N

Vilken förskola ska ni börja i?
    Jag har alla mina barndomskompisar i Märsta. Umgås dock inte så mycket med dom.

• kate84

Vi valde Norrbacka och Sätuna förskolorna. Hoppas på att dom är bra. Tänkte gå dit och kolla och bilda mig en egen uppfattning innan.
    Hur gamla var dina barn när de började i Förskolan?

Svar på tråden Mammor i Märsta