Inlägg från: Gryntroll |Visa alla inlägg
  • Gryntroll

Måste man bjuda med respektive på dopet?

Rent spontat så svara jag ja absolut,man bjuder hela par och inte bara ena...
    Men det är bara så jag tycker att man gör.
    Blir man bjuden och tycker att det är stentråkigt med dop kan man ju alltid tacka nej.

• Gryntroll
    Helene OSV skrev 2011-02-06 13:24:24 följande:
    Om jag fick en inbjudan till dop (eller bröllop) av en vän och bara mitt namn stod med så hade jag faktiskt inte ens funderat, jag hade tagit som en självklarhet att även min man och mina barn var inbjudna!
    Näää, det är absolut inte ok att göra så, tycker jag... ffa inte på bröllop där det ju kan vara så att man inte önskar ha barn med. Jag tycker det är riktigt ohyfsat faktiskt.

Det står ju på kuvertet vem som inbjudan är till, står bara ett namn så är det den personen, om det däremot står familjen Andersson så är det ju till alla och då hade jag resonerat som du.
  • Gryntroll
    Helene OSV skrev 2011-02-08 12:03:15 följande:
    Nej, det är snarare oerhört ohyffsat att bara bjuda EN person i en familj!
    Bjuder de INTE alla så ska de ha en jävligt bra anledning och skriva det i invjudan också!

Bjuder man mig till dop eller bröllop så bjuder man hela min familj!
    det var det jag skrev i inlägget innan Det jag försöker få fram ä'r att det är ohyfsat att lika ohyfsat att räkna med att man kan ta med sig barnen (om det nu inte står på kuvertet att det gäller hela familjen)
Svar på tråden Måste man bjuda med respektive på dopet?