Inlägg från: Helene OSV |Visa alla inlägg
  • Helene OSV

Måste man bjuda med respektive på dopet?

Om jag fick en inbjudan till dop (eller bröllop) av en vän och bara mitt namn stod med så hade jag faktiskt inte ens funderat, jag hade tagit som en självklarhet att även min man och mina barn var inbjudna!

• Helene OSV
    Gryntroll skrev 2011-02-06 19:51:07 följande:
    Näää, det är absolut inte ok att göra så, tycker jag... ffa inte på bröllop där det ju kan vara så att man inte önskar ha barn med. Jag tycker det är riktigt ohyfsat faktiskt.

Det står ju på kuvertet vem som inbjudan är till, står bara ett namn så är det den personen, om det däremot står familjen Andersson så är det ju till alla och då hade jag resonerat som du.
    Nej, det är snarare oerhört ohyffsat att bara bjuda EN person i en familj!
    Bjuder de INTE alla så ska de ha en jävligt bra anledning och skriva det i invjudan också!

Bjuder man mig till dop eller bröllop så bjuder man hela min familj!
  • Helene OSV

Som sagt, det ska stå tydligt i inbjudan vilka som är inbjudna (eller INTE)
    Sen brukar man ju faktiskt prata med varann innan tillställningen, när man OSA:r (men med tanke på hur värdelösa folk är på att OSA så förstår jag att det blir missförständ)

Om jag får en inbjudan till bröllop där det bara står mitt namn så säger jag ju det när jag OSA:r "det stod bara mitt namn på inbjudan men jag antar att hela min familj är bjuden!?" Då har de ju chansen att förklara sig.
    Blir jag bjuden utan min man eller mina barn så går jag inte.
    Och nej, jag fattar faktiskt inte alls varför folk vill ha ett barnfritt bröllop? (speciellt inte folk som sälv har barn!)

Och DOP, hur ofta dricks det alkohol på DOP?? Jag har ALDRIG någonsin hört talas om ett barnfritt dop!!!
    (förresten... måste alkohol innebära barnfritt?)

• Helene OSV
    holy shit skrev 2011-02-09 23:12:56 följande:
    Alla kanske inte vill ha ett barnkalas på sin bröllopsdag?

Så bara för att det är barn med så blir det barnkalas?

Svar på tråden Måste man bjuda med respektive på dopet?