• cey

Måste man bjuda med respektive på dopet?

Helene OSV skrev 2011-02-08 12:03:15 följande:
    Nej, det är snarare oerhört ohyffsat att bara bjuda EN person i en familj!
    Bjuder de INTE alla så ska de ha en jävligt bra anledning och skriva det i invjudan också!

Bjuder man mig till dop eller bröllop så bjuder man hela min familj!
    Men alltså, va? På riktigt?

Att tycka att det är ohyfsat är helt upp till dig och självklart tycka det. Men att ta saken i egna händer och själv bestämma värdarnas gästlista utifrån sina egna preferenser är så otroligt att jag knappt tror att det är sant.

De som står på inbjudningskortet är de som är bjudna. Står det Anna Andersson är hon bjuden, står det Anna och Erik Andersson är de bjudna. Står det Familjen Andersson är de bjudna.

Ponera att Anna Andersson har två barn från ett tidigare förhållande. Erik Andersson har tre barn från ett tidigare förhållande varav ett har flyttat hemifrån och två bor med sin mamma. Sen har Erik och Anna två barn tillsammans.

Om "Anna och Erik Andersson" blir bjudna på Annas vänninas bröllop, skulle du då anta att alla dessa personer är bjudna?

Gäller dessa regler enbart för dop och bröllop eller är det Anna och Eriks fulla rätt att även ta med alla dessa barn om de blir bjudna på en 30-årsfest?
Svar på tråden Måste man bjuda med respektive på dopet?