Alkohol i minimängd
Jag har också druckit Kaliber, några stycken på en kväll. Jag tycker faktiskt att det är ganska gott. En så liten alkoholmängd som (max) 0,05 % kan bara inte vara någon fara. Jag dricker däremot inte lättöl.
Jag har också druckit Kaliber, några stycken på en kväll. Jag tycker faktiskt att det är ganska gott. En så liten alkoholmängd som (max) 0,05 % kan bara inte vara någon fara. Jag dricker däremot inte lättöl.
VitLupin: om det är mig du syftar på när du skriver "En flaska lättöl (33 cl) motsvarar faktiskt 2 cl starksprit! Inte många som tänker på det när de sitter där och dricker några flaskor" så vill jag åter understryka att jag INTE dricker lättöl och inte heller lättglögg. Det finns helt alkoholfri glögg.
Ha en bra dag!
Jag har inte sett någon öl som är helt alkoholfri. På systemet finns ju t ex Kaliber som har MAX 0,05%, men ingen helt alkoholfri (vad jag har sett). Jag har förstått det som att man tillverkar ölen med alkohol och sedan tar bort den. Det kanske inte går att garantera att man fått bort allt?