Alkohol i minimängd
Tycker själv att frågan är lite fånig, men ändå: Öl och cider där det står att alkoolmängden är 0, 05%, det borde man väl kunna dricka???
Tycker själv att frågan är lite fånig, men ändå: Öl och cider där det står att alkoolmängden är 0, 05%, det borde man väl kunna dricka???
hej, nej det tror jag inte ialla fall.... jag drack lite vin på en middag för ett litet tag sedan, min bords herre var läkare och sa att det var ok i SMÅ mångder... Han sa att gravida kvinnor skulle andvända sundt förnuft....
Vi hade en fest och då köpte jag cider på systemet med alkoholhalt 0,03 % eller något sådant och drack upp hela själv, jag tror inte att det är någon fara...
Jag drack sånt. Inte mycket, och ofta, men jag drack det.
Drack även en mugg lättglögg en gång.
Vilken bra tråd...tänkte faktiskt starta en sån
Är ju alldeles nygravid...eller iaf nypåkommen gravid..och funderade just på vad man ska dricka till den goda fredagmiddagen. Är van vid att alltid dricka öl eller vin till maten. Tycker faktiskt att söt dricka förstör maten..och hur kul är det med vatten.
Funderade kring lättöl...men det finns ju olika skolor. En del säger att man absolut inte ska dricka någon som helt alkohol och en del andra tycker att ett litet glas någon enstaka gång inte spelar så stor roll .......
Så ikväll blir det osötad alkoholfri cider *jippii* *ironisk*
Är det någon som testat de alkoholfria alternativen som finns på bolaget ?
Har inte testat det än , men jag såg en flaska rödvin, som liksom såg ut som "påriktigt" fast den var alkoholfri, så den tänkte jag testa. Börjar verkligen sakna rödvin nu, det är ju så gott med ett glas till helgmiddan...
Alla gör som dom vill men jag tycker är man gravid så kan man faktiskt avstå från att både dricka o röka så lång tid handlar det inte om och det är för barnets bästa men som sagt alla bestämmer ju själva och alla är vi ju olika/kram Maria
Har testat de alkoholfria ölen från systemet, tyckte de var helt OK!! Funkar absolut!!
Jag har gjort så under min graviditet att jag tjuvsmakat lite här och där!! Allt som allt har jag sen i slutet av mars kanske fått i mig ett halvt glas av allt jag tjuvsmakat!! Så det är väl som cili sa, sunt förnuft!!
Men jag tycker personligen det är godare med vatten just nu och den magiska julmusten!!! Snacka om att man kan snabbt bli beroende
jag blev bjuden på lite lättglögg av sambon igår.
blossas lättglögg som innehåller pyttelite alkohol.
var först orolig när jag fick veta att det var lite alkohol i den men sedan
sa sambon att det inte var någon fara.
så jag tycker nog det är ok.
julmust....mums..har fått helt dille på det...har aldrig gillat det innan...