• Fidelis ad urnam

Skulle du som är vegetarian kunna börja äta kött om du...

Skulle du som är vegetarian kunna börja äta kött enbart för att någon serverar dig en riktigt god kötträtt?

Sitter och kollar på F word och där ska Gordon Ramsay omvandla en grupp vegetarianer genom att servera dem riktigt bra tillagad hummer och kalv och vissa av gästerna säger att både hummer och kalv var så pass gott att de gärna äter det igen.

Hur hade du gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du som är vegetarian kunna börja äta kött om du...
  • leolina1980

Nej det hade jag inte.

• Nintendo

Vilka konstiga vegetarianer tänker jag! Men dom kanske inte äter kött för att dom inte gillar smaken.

Själv är jag vegetarian pga miljö, djur och hälsa och skulle inte börja äta kött för att det är gott (vilket jag tyckte innan när jag åt det). Det strider mot mina värderingar.

• Pentagram

Nu är jag visserligen inte vegetarian men OM jag vore vegetarian så skulle det ju vara pga etiska eller hälsomässiga skäl, inte för att kött smakar mindre bra.

• Rockan

Inte en chans.

Numera är jag visserligen pescetarian (äter fisk & skaldjur) men kött från landlevande djur ger mig kväljningar att bara tänka på, oavsett hur väl tillagat det skulle vara...

• Superbia

Nej, verkligen inte. Då hade det allt fått vara kris om jag skulle börja äta kött igen.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • Epica

Absolut inte, oavsett vilken kändiskock som tillagat det. Enda gången jag skulle tänka mig att äta kött är om jag hamnade i en krissituation och var tvungen att äta kött för att överleva. Tänk flygplansolycka á la Lost eller liknande scenarie. Inte annars. Det är emot mina etiska principer. Sen får det som sagt vara Gordon Ramsey, Jamie Oliver eller vilken kock som helst.

• augustisten

Nej, däremot finns det andra anledningar. Tex hade en familj i Peru slaktat sin sista höna för att vi skulle komma på besök... då var det inte läge att tacka nej utan vi åt och log :)

Nu äter jag inte helt vegetariskt längre men det är av andra orsaker än att kött är gott. Det har jag ju alltid vetat att det kan vara.

• Euforia

Jag VET att kött kan vara jättegott. Smaken är inte anledningen till att jag är vegetarian.
    Det var 10 år sedan jag åt kött och jag saknar fortfarande vissa rätter. Mina principer väger dock tyngre.

• Miss Obsessive
    Euforia skrev 2011-02-07 17:26:30 följande:
    Jag VET att kött kan vara jättegott. Smaken är inte anledningen till att jag är vegetarian.
    Det var 10 år sedan jag åt kött och jag saknar fortfarande vissa rätter. Mina principer väger dock tyngre.
    Så känner jag också, det är inte smaken av kött som är problemet utan vetskapen om vad det är jag stoppar i munnen som är anledningen till att jag valt en vegetarisk kost. Bland annat.. 
Svar på tråden Skulle du som är vegetarian kunna börja äta kött om du...