• Delfinis

    citat-ordspråk till barn

    Jag funderar på att köpa en handmålad tavla där affären målar  en dikt i fin text
    i mitten.Så nu letar jag efter ett citat eller litet ordspråk man kan ha i mitten.Går bra med lite mindre eller korta...
    Tanken är att min lilla flicka skall på det som dop present, men vill gärna att det skall vara så att det inte blir ´töntigt´när hon blir äldre.Han det kan vara sött att ha det då också om ni förstår..

    Hittade en som lät så här:

    Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

    eller
    De vackraste sakerna i livet, kan man inte se eller ta på.De finns i ditt hjärta

    eller Underbar & Älskad

    Men vill gärna ha mera förslag....:)

  • Svar på tråden citat-ordspråk till barn
  • angelnrone

    "DU är det vackraste jag har -

    Du är det finaste jag vet!

    Från hjärtat menat och ingen hemlighet!"

    Kanske det här skulle passa - skrev det när jag såg Din önskan om något till en liten skylt!

    Kram från Angelnrone - hoppas Du får användning av den.

  • Delfinis

    Jättebra, nu gäller det bara hitta en áffär´som gör sånt här...Målar lite och skriver in fint ´mitt citat´...så det blir som en tavla typ...

  • angelnrone

    Hej Delphin! så du tyckte om min lilla dikt? Har du ingen som göra det där till dig? Hur hade du tänkt ? Skulle du ha en skylt till dörr eller en liten tavla eller kanske en  broderad kudde?
    Jag är kreativ och gör en hel del saker till nära o kära o bekanta o bekantas bekanta. vill du ha hjälp med det?

    mvh

    anglenrone

  • angelnrone

    tillägger jag gör även liten tavla med nalle födeledatum/vikt och längd där skulle man också kunna få med en här dikten. hör av ig om du vill ha min hjälp och i såfall hur mycket det får kosta.

  • Delfinis

    Nej jag e intresserad, har bara missat att du har skrivit..man ser ju när någon har skrivit något nytt i tråden och jag har missat det.Ber om ursäkt om du trodde jag ignorerade dig, jag är mycket intresserad...
    Om du fortfarande vill ställa upp så får du gärna skicka något som du har gjort?har du några bilder?

  • angelnrone

    Hejsan Delphin!


     


    Jag är inne nu ja jag har bilder men tvärr har vi haft fel på datorn från o till så jag har tyvärr baa något att visa, men kan väl känna att det som står där är väldigt personligt. Jag kan skicka dig nåt om du vill men vad har du då för mailadress?

    mvh


    angelnrone

  • angelnrone

    Måste gå ifrån nu igen var bara inne o kikade lite men du skriva så går jag in igen måste laga mat  mannen kommer snart hem och är hungrig: Hej så länge

  • Delfinis

    Nää, har inte letat vidare, har lagt det åt sidan lite..väntade också lite på att se vad du hade...

  • angelnrone

    Hejsan Delphin!

    Lessen det tog sån tid, men jag har haft datorn hos ett företag som skulle se OM de kunde rädda mina bilder o dikter och tyvärr ( e så himla lessen själv - för det fanns mycket fint jag skrivit o alla min kort) så har jag nu alltså inget att visa upp. Men vi kan göra så här - o du vill. Du berättar hur du vill att det ska se ut och om du vill ha en tavla eller som jag gjort till min dotter, som är väldigt fin - en handbroderad kudde  med en vers på. Gillade du den jag skrev till dig - den skrev jag själv. Har du själv ett förslag? Så kan jag göra upp den så är du nöjd och vill köpa den (utan att jag nu har nåt att visa upp) går det bra men om inte så kan jag säkert sälja den ändå. Jag är seriös vill nämna det nu för att det blev som det blev - tyvärr! Men det hänger ju med på hur lång tid jag nu har på mig förstås. Då kan jag när det är klart skicka bild till mejladress och så ser du OM det är något du vill ha. MVH AngelnroneSolig

  • Delfinis

    ok tack, det var snällt.Tråkigt med dina bilderoch datan..skall fundera under dagen vad jag kanske vill ha..Men du har inte nämnt några priser ännu?

  • Delfinis

    Hej igen..jag får nog vänta lite med att ´beställa´något. från dig..Var på baby barn mässan och spenderade lite väll mycket pengar där..hmm;)
    Hoppas jag kan kanske återkomma till dig lite senare i år när plånboken ser normal ut igen;)....

  • angelnrone

    Hejsan....

    Absolut hör du av dig bara så får vi se vad vi kan hitta på för nåt. Kul med mässor man kommer alltid därifrån med massor av prylar (fast man gör en hel del själv). Hör du av dig igen bara ha det så fint så länge

    MVH

    AngelnroneSolig

Svar på tråden citat-ordspråk till barn