Inlägg från: hjärterum |Visa alla inlägg
  • hjärterum

90% flicka?

Ni som fått sagt att ni väntar en flicka till 90% säkerhet på rul, blev det en flicka!?

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Svar på tråden 90% flicka?
  • hjärterum
    Silverkatten06 skrev 2011-02-07 17:31:46 följande:
    Jag tror att de alltid säger sådär för att gardera sig mot att de faktiskt kan se fel. Förmodligen såg hon att det var en flicka men vågade inte säga det helt säkert..

Med vår yngsta sa barnmorskan nåt i stil med att  "det blir en kille med 98% sannolikhet. Så mycket får jag egentligen inte säga, men den här gången är jag så pass säker att jag vågar ta i lite"...
    Så är det ju, de ´´får`` bara säga till 90%...
    Med min gosse såg vi alla klart o tydlgt pung och snopp, så då kunde de ju inte säga annat Skrattande
  • hjärterum
    J W skrev 2011-02-07 17:42:16 följande:
    Min SON var till 95% flicka
    Men OJ!
  • hjärterum
    J W skrev 2011-02-07 17:54:30 följande:
    Mmm
    Ibland är flickor pojkar när de kommer ut... Pojkar är oftast pojkar. Lättare att se fel på flickor alltså.
    Jo jag vet, därför undrar jag ju vad andra sedan fått.
  • hjärterum
    Flisan79 skrev 2011-02-07 18:15:00 följande:
    Två flickor som blev flickor . Även vi fick höra 80-90% just för att man inte "får" säga mer exakt. Men vi fick se de klassiska 3 strecken på båda. Min BM sa sen att just den UL-BM vi var hos aldrig haft fel så hon sa att vi kunde lita på resultatet (den BM var veteran).
    Ul-bm sa att hon såg de tre vita strecken med, kan man se fel på dem?så att de  kan förväxlas med nåt liknande?
    Hon kunde inte hitta nåt som dingla ialla fall.
    Det såg inte vi heller, bara en rund bulle liksom...
    Med pojken innan, såg vi genast snopp och pung.
  • hjärterum
    Flisan79 skrev 2011-02-07 18:44:33 följande:
    Rund bulle? Hmm, vi blev visade att det var "tomt" mellan bena, varken antydan till pung eller snopp

Vet faktist inte om man kan se 3 streck vid pojke men det borde man väl inte eftersom att det är det dom letar efter?
    Haha, ja! Typ.
    Helt platt o tomt var där ju inte.
  • hjärterum
    Guldklimparna060811 skrev 2011-02-08 06:53:37 följande:
    Jag fick inringat med mig bilder hem, med definitivt snopp. Bm sa blir det nåt annat så återkom till mig. Det blev pojkar bägge ggrna o då var hon 100% säker, så det e nog olika hur erfarna bm e som gör ul
    Så är det ju att pojkar är lättare att det inte slår fel på.Min pojk var också lätt att se könet på.
    Nu undrar jag ang flickorna, då jag vet att de är svårare att få rätt på ju.
    Har två pojkar sedan innan och hoppas ju på att min 90%iga flicka blir till 100.
  • hjärterum

Nu är det läst nästan 300ggr här...inga fler med svar da?
    Vill så gärna veta.

• hjärterum
    Guldklimparna060811 skrev 2011-02-10 08:08:44 följande:
    Återkommer när jag varit på ul
    Nå?
  • hjärterum

Nej, vi har inte gjort något för att påverka könet eller haft ältest.Vi ville bli gravida igen efter 2 mf nu efter andra pojken så vi kan inte rätta oss efter någon statistik över kön heller...
    Men visst känns det som att man inte ska/kan få en flicka, jag tror först på det då jag sett henne! Glad

• hjärterum

-sett i verklighet alltså!

• hjärterum

Vi såg supertydligt med vår 2a att det skulle bli en son, nu var det absolut inte likadant!

• hjärterum
    Iduns skrev 2011-03-08 12:09:46 följande:
    100% säkert vid 3!! tillfällen att det var en tjej och då låg h*n på ett sätt så det var lätt att se ingen navelsträng ivägen och vi vad att bm skulle kolla extra noga, på 3D igår visade det sig helt klart att det var en pojke..
    OJ!Haha..3d är nog bästa sättet att verkligen få veta riktigt.
  • hjärterum
    Carr0n skrev 2011-03-15 19:55:38 följande:
    90% flicka, vi fick en flicka
    Sköterskan sa att hon skulle sätta pengar på att det var en tjej och det var det!
    Glad
  • hjärterum

den 3/4 åker vi på 3d ultraljud!

• hjärterum

Ja, gör man senare ul så blir et ju tydligare bilder på kön med, och ett 3d är än mera synligt.Rul litra jag inte på nu då det är sagt flicka- men med vår gosse så kunde man absolut inte missta att det var en lång snopp med pung! Längtar som tusan nu till 3D ultraljudet!!! Jag kommer då att vara i v26-27.

Svar på tråden 90% flicka?