90% flicka?
Ni som fått sagt att ni väntar en flicka till 90% säkerhet på rul, blev det en flicka!?
Ni som fått sagt att ni väntar en flicka till 90% säkerhet på rul, blev det en flicka!?
Jag tror att de alltid säger sådär för att gardera sig mot att de faktiskt kan se fel. Förmodligen såg hon att det var en flicka men vågade inte säga det helt säkert..
Med vår yngsta sa barnmorskan nåt i stil med att "det blir en kille med 98% sannolikhet. Så mycket får jag egentligen inte säga, men den här gången är jag så pass säker att jag vågar ta i lite"...
Min SON var till 95% flicka
Två flickor som blev flickor . Även vi fick höra 80-90% just för att man inte "får" säga mer exakt. Men vi fick se de klassiska 3 strecken på båda. Min BM sa sen att just den UL-BM vi var hos aldrig haft fel så hon sa att vi kunde lita på resultatet (den BM var veteran).
De där vita sträcken ni nämner.....syns de på Ultraljudsbilderna man får med sig hem? För oftast så är ju ungen "fotad" från sidan på bilderna man får.
Är övertygad om att det såg ut som en tjej när jag var på UL, men jag kan ju definitivt ha sett fel.