90% flicka?
Ni som fått sagt att ni väntar en flicka till 90% säkerhet på rul, blev det en flicka!?
Ni som fått sagt att ni väntar en flicka till 90% säkerhet på rul, blev det en flicka!?
hjärterum - Håller tummarna för att det blir en flicka för dig! :) Låter ju troligt på din beskrivning!
På vårt UL kunde BM inte se könet. Hon höll på ett bra tag men den hade navelsträngen för så hon kom inte år. Kanske såg hon ändå men var allt för osäker för att säga något. Har också två pojkar sedan innan.
Vi hra inte "försökt göra en tjej" denna gång utan har som vid de andra gångerna använt ÄL-test och haft sex under de fertila dagarna. Får jag fråga om ni gjort något speciellt denna gång för att öka sannolikheten för tjej? Hade ni aknske sex vid andra tidpunkter i cykeln denna gång?
Enligt min bm är sannolikheten störst att få samma kön om man redan har två av asamma men när man läser på olika ställen står det ej så.
Är så nyfiken på vad det är i min mage men räknar med en kille.
Nej, vi har inte gjort något för att påverka könet eller haft ältest.Vi ville bli gravida igen efter 2 mf nu efter andra pojken så vi kan inte rätta oss efter någon statistik över kön heller...
Men visst känns det som att man inte ska/kan få en flicka, jag tror först på det då jag sett henne! 
-sett i verklighet alltså!
Jag såg själv på mitt ul att nr 2 var en flicka. Gjorde ul i v.28 och det var inget snack om saken
Nr 3 sa de också att det var 90% flicka, men de vill ju inte *lova*. Och ut kom vår 3:e tjej. Nr 1 kollade vi aldrig.
Till oss sa dem 99 % tjej. Men första gången var hon för osäker, men tyckte det såg ut som en tjej, så vi fick komma tillbaka. Beskedet blev 99% tös. Nu har jag köpt massa "tjej"kläder :P Våga bli en kille nu ;)
Tycker fortfarande det känns som en pojke, så får se :P Men jade fel med den pojken vi har, trodde bergsäkert på en tjej då :P Jag e dålig på att gissa .........
Jag har tre tjejer och de två senaste tog vi reda på vad det var.
fick med 2:dra flickan reda på att det var till 95% en tjej, och fick själva se dom vita strecken
men 3:dje flickan fick vi samma besked och gjorde sedan 4 veckor senare ett 3d ul där fi fick det på papper :D fick båda gångerna se dom vitastrecken och den lilla hamburgaren som läkaren sa på 3d ul :D
nu väntar vi vårat 4:de barn och ska ta reda på vad det är även denna gång, hoppas dom gör det på rul men annars ska vi göra ett 3d även denna gång för att få det 100%
En tjejkompis till mig fick till sig att de va helt säkert en tjej!! Men ut kom en pojk!
Vi såg supertydligt med vår 2a att det skulle bli en son, nu var det absolut inte likadant!
Har två pojkar och vid rul så sa bm att hon kunde sätta pengar på en tjej, då var jag 18+4. Sen när jag var i v 25 så var jag med om en bilolycka och fick se bebisen igen och då tog bm en snabbtitt då hon frågade om jag ville se och även då blev svaret en tjej. Vågade tro då att det ska bli en liten tjej. Dock åkte vi till Tittut i Stockholm och såg även då att det skulle bli en tjej ![]()
90% flicka - ut kom en pojk!