Skulle du berätta DET på anställningsintervjun?
Hejsan!
Jag ska på anställningsintervju imorgon, och jag tänkte höra med er om ni tycker att jag ska berätta att jag nyligen har varit sjukskriven pga. utmattningsdepression eller inte?
Jag jobbar som sjuksköterska, och har varit på samma klinik sen 2004. 2008 separerade jag och då var jag tvungen att förbättra mina arbetstider, vilket innebar att jag jobbade 10 veckor på avdelningen och 10 veckor på mottagningen. I jan 2010 började jag studera till distriktssköterska på halvfart och distans för att försäkra mig om bättre arbetstider (dvs. dagtid) i framtiden. Pga. verksamhetens behov fick jag dock jobba hela vår och höstterminen på mottagningen och pga. uteblivet OB-tillägg samt annan ersättning så var jag tvungen att jobba 100% utöver mina studier. Dessutom började jag och exet hitta tillbaka till varandra, och jag hade därför hand om min son på heltid igen. I slutet av oktober brast det, jag gick "in i väggen". Inget var roligt längre och jag blev sjukskriven... I mitten av december började jag arbeta igen och jag har sen i början av januari jobbat 70% vilket fungerar ok.
Nu vill jag dock byta jobb, det är otroligt stressigt på min avdelning och det är en massa förändringar i organisationen. Min närmsta chef sitter kvar som chef trots urdåligt resultat i medarbetarenkäten för 3e året i rad...
Om ni tycker att jag ska berätta det, ska jag berätta det imorgon eller ska jag vänta tills då jag får besked om de vill anställa mig?
Tacksam för svar!