Inlägg från: Starkast |Visa alla inlägg
  • Starkast

natthosta???

Förkylningsastma?
    Det är rätt vanligt bland mindre barn och visar sig mest nattetid runt förkylningar.

• Starkast
    sokie1 skrev 2011-02-09 11:40:42 följande:
    hur fick ni diagnosen? har klippkort på vårdcentral men man träffar ju alltid nya läkare o man märker att det inte är barnläkare....skall jag stå på mig o få tid till barnläkare...ursäkta TS att jag tog din tråd lite grann
    Be om remiss till barnläkare.
    Annars brukar barn och ungdomsmedicinska mottagningar vara remissfria så det bara är att ringa och boka en tid.
  • Starkast

Vår son fick diagnosen när barnläkaren frågade om symptomen, samt lyssnade på lungorna.
    Vi fick mediciner att testa med och eftersom de hjälpte jättebra fanns ingen tvekan.

Vi hade också varit en hel del på VC men där kunde de inget höra.

Barnastman växte bort efter ett par år, nu är han 9år och hostan kar har återkommit.

• Starkast
    julia83 skrev 2011-02-09 16:20:22 följande:
    ok ska jag stå på mej då tycker ni om att få komma till en riktig barnläkare eller som sagt har hon vat mer eller mindre förskyld i närmre 3 månader nu?
    Klart att du ska.
    Ring till er barn och ungdomsmottagning och boka en tid hos barnläkare själv. Du måste absolut inte gå via VC.
    Slå upp på ert landstings hemsida så hittar du telefonnr till den mottagning som ligger närmast er.
Svar på tråden natthosta???