Inlägg från: Peecock |Visa alla inlägg
  • Peecock

Vad tycker ni om rasen Amstaff?

Mycket vackra hundar , perfekt storlek ! Men jag vet inte om jag skulle våga köpa en själv... jag är rädd för deras psyke. Detta är då min generella uppfattning om rasen, jag har inte gjort efterforskingar...

• Peecock
    complette skrev 2011-02-08 16:12:37 följande:
    Tror inte att psyket är sämre på denna ras än andra raser, beror nog på vem som styr hunden och låter den växa som hund. Man kan få vilken hund som helst till ett monster.
    Så är det alldeles säkert !  Det är bara inbyggt på ngt sätt......den rädslan... man blir ju matad via media.

Men jag skulle gärna ändra uppfattning, skulle vara skitskoj att få umgås med en amstaff en gång och bli omvänd :)
  • Peecock

Väldigt vacker hund ! Hos mig inger den en väldig respekt dock. Nästan rädsla.... och jag har aldrig ens hälsat på en ! Men en labrador eller golden har jag ingen sån respekt för.....ganska galet !! De kan ju också bitas....

Blir helt hundsjuk när jag ser den dock...önskar så mkt att jag kunde ha hund. Men jag jobbar heltid och har ett barn på väg. Så det är ju inte aktuellt just nu....
    Men jag saknar det ngt så otroligt!!

Svar på tråden Vad tycker ni om rasen Amstaff?