• Alis volat propriis

Vilken matstol har ni till era 2-åringar?

Jag funderar på vilken stol man kan ha till en snart tvååring. Nu har vi en tripptrapp men den kommer lillebror kunna sitta i om ett par månader, så frågan är om vi skall köpa en tripptrapp till eller om äldsta killen kanske skall få någon annat? Vad har ni för stolar?

• Svar på tråden Vilken matstol har ni till era 2-åringar?
  • Kazeer

Vid två års ålder satt vår äldste fortfarande i en ANTILOP från IKEA. Vid 2,5 års ålder började han sitta på en kudde på en vanlig köksstol.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • luckyme83

min son blir 2 i april och han sitter just nu i ikea antilop stol..men jag börjar märka att han vill ta sig i och ur själv och det blir lite farligt med ikeas stol..

så nu sitter han ibland på en vanlig stol...han är ganska lång för sin ålder...

• ladysoul77

Vår 3,5 åring sitter fortfarande i en tripptrapp från Brio. Har gjort det sen hon var 2 drygt.

• Dr Mupp

Tripptrapp från Stokke. Fram till ca 1 så har de suttit i Hokuspokus

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • La Lola

En TrippTrapp (Stokkes med andra ord).
    Utan bygel.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • slangbella

Den här har vi precis köpt till vår son som är 2 år och 4 mån (Ingolf från IKEA). Det funkar jättebra, roligt för sonen att få känna sig "stor"

stol.jpg

Vi har haft IKEAs Antilop fram till nu (skulle eg bytt tidigare men det har som inte blivit av).

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • Alexi

om lillebror är bebis så rekommenderar jag att han får en antilop och storebror behåller tripp trappen. sen när lillebror vill kunna ta sig upp och ner själv är säkert storebror stor nog för vanlig stol.

• Alis volat propriis

tack för tipsen! tripptrappen verkar ju kunna funka länge

ni som har de här höga barnstolarna från ikea, funkar de bra för en tvååring? försöker de ta sig ner själva eller är de inte såna som klättrar? jag tänker att det kanske är lätt hänt att de ramlar ner iaf när de vill gå ner själva?

Svar på tråden Vilken matstol har ni till era 2-åringar?