• Anonym (Grubblare)

Äter du sömntabletter?

Jag åt imovane i tre nätter, två av dessa upplevde jag otäcka hallunicationer. Natt 2 vaknade jag upp av att min son gnällde till, då såg jag en flicka med trasiga kläder som stod vid vår garderob. Jag väckte min sambo och flickan försvann. Natt 3, jag vaknade till sex på morgonen och kollade åt min sambos håll då låg en man mellan mig och honom. Jag vände mig om och vågade inte titta dit igen. Klockan nio ringde jag min läkare och bad om nya tabletter. Fy farao va läskigt det var.

Nu ska jag äta Propavan, är det någon som fått dem? Hur upplevde ni dem i så fall?

• Svar på tråden Äter du sömntabletter?
  • tolallik

Jag har ätit propovan. Den enda som kan vara lite negativt är att man blir lite mer drogad av dom än sömnig den första tiden. Men när man använt dom några gånger så går det över och man blir mer sömnig. Dock minskar effekten av dom efter en tid och man måste ta fler och fler tabletter. Så upplevde jag dom.

• Anonym (Grubblare)

hmm... drogad? hur menar du då?

• Anonym (fnurr)

Jag tar stilnoc(tror jag dom heter)ibland men oftast räcker det med att ha dom brevid mig. Kan dessa upplevelser varit verkliga....att det var någon själ du såg?? Eller är det jag som har kollat på "medium" för mycket!?

• Anonym

Ush vad läskigt! Jag fick sobril ett tag och hade hemska mardrömmar utav dom. Bytade sen till theralen och nu senast remeron, vilket funkade kanon för mig.. Och sen e de ju som tollalik skrev, att man vänjer sig vid dom, kroppen kräver högre och högre dos för att verka maximalt. Vet inte om man kan bli beroende av propavan?? Jag blev det snabbt av sobril, så därför tyckte jag det var bra med theralen som iaf inte är beroedne framkallande.

• Anonym (Grubblare)

fnurr: nej det var inte en själ jag såg. jag vet att det var hallunicationer. däremot måste jag säga att det var riktigt läskigt. speciellt när jag såg en man bredvid mig i sängen. vände mig om och kollade in i väggen, sen måste jag ha somnat om.

ja, man är ju som lite orolig för att bli beroende. jag har ju haft världens sämsta dygnsrytm i ett halvår nu. och har inte kunnat somna in i fyra månader. har varit vaken till fyra varje natt. helt galet.

• tolallik

Ja man blir väldigt dåsig och sluddrar med rösten. Man kan även ha svårt och hålla balansen. Svårt och förklara. Så var det för mig iaf.

• tolallik

Kan tillägga att propovan inte är beroendeframkallande.

• Anonym (Grubblare)

men då måste jag ju gå och lägga mig i sängen snart. så att jag inte tappar balansen. eller så får jag sova i soffan. ;)

• tolallik

Hehe, jaa eller nåt Men det är ju inte säkert att det blir så för dig. Kanske jag som är extra känslig.

• Anonym

Jag äter Lergigan .HAr testat propavan oftast hjälper dem inte .Dem är främst till äldre personer .

Svar på tråden Äter du sömntabletter?