• Neno

Var ställer ni torkställningen?

Jag blir gaaalen!

Är så trött på denna torkställning, eller ännu värre, dessa torkställningar som ALLTID står framme!
    Med barn blir det mycket tvätt och då tvätten äntligen torkat och det är dags att ställa undan torkställningen ja, då måste man tvätta igen och måste fortsättningsvis ha ställningen framme. Detta resulterar i att den står framme konstant.

Så..VAR ställer ni er torkställning när ni hängt upp tvätten?

Jag har bott i eget hus, lägenheter men aldrig hittat en bra plats för den. Vill ju helst inte att den ska synas och skulle jag bygga ett nytt hus idag skulle jag definitivt bygga en så stor tvättstuga att det ryms flera utvecklade torkställningar där utan att de blir i vägen!

Så, finns det fler med detta problem? Eller har ni några smarta lösningar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var ställer ni torkställningen?
  • Suzy QX

När jag bodde i lgh så hade jag tvätt o tumlare i badrummet. Då rymdes den mellan tvättmsk/torktumlaren och väggen efter man vek ihop den.

Förra huset (och lgh tidigare) Hade jag en uppsatt ovanför badkaret som man vek ut och drog sedan ut linorna smidigt. Efteråt var det bara vika ihop igen (tog ingen plats)

Nu har jag egen tvättstuga i huset. Där finns linor uppsatta men även en uppfällbar torkställning som får stå uppfälld hela tiden.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Pimpinellan

Fick rösta på "tumlar allt" även om det inte är helt sant. Tumlar nästan allt i 60-tvätten,underkläder torkas på elementen och resten på klädhängare i en tom garderob i tvättstugan. Perfekt!

• Lisa87a

Har torkställning ovanför badkaret.

• Mimmlas

Jag kan passa på att varna alla för fuktskador som blir när man torkar tvätt på andra ställen i våtutrymmen.
    De syns inte för de kryper igenom färgen (om du inte har plastfärg).
    Ofta blir det i taket först och främst och efter ett tag börjar färgen ramla ner.

• vita stenen

I gillestugan. Den används mest bara av ungarna när de leker, så där är den minst ivägen. På sommaren hänger jag tvätten ute.

• St Augustine

Den står i vårt extrarum tills det blir dags att göra om det till barnkammare. Då får torkställningen åka in på kontoret, fast på sommaren kan man ha den ute förstås.

• Epica

I vardagsrummet. Det är enda stället den får plats. Badrummet är på tok för litet. Men visst är det irriterande att ha en torkställning fullt synlig. Skulle också vilja ha den på en undangömd plats. Hoppas det blir varmt snart så man kan hänga tvätt ute... ja innan hela balkongen blir full med plantor förstås.

• Scooby88

har torklinor i taket i tvättstugan, finns ju sånna som man drar ut när man behöver dom och rullar in igen när man vill. torkställningen med smågrejer står oftast i vardagsrummet, i glasverandan eller på altanen på sommaren

• snillis

Vi har en stor tvättstuga så den står där.
    På sommaren står den på altanen.

• sandslott
    Neno skrev 2011-02-08 13:10:53 följande:
    Ja det låter ju smart. Men ryms det lakan och större saker på den också?
    Jadå, sängkläder får också plats, dock brukar jag vika dem en eller två gånger men det torkar snabbt ändå eftersom det hänger fritt ner.
Svar på tråden Var ställer ni torkställningen?