• Neno

Var ställer ni torkställningen?

Jag blir gaaalen!

Är så trött på denna torkställning, eller ännu värre, dessa torkställningar som ALLTID står framme!
    Med barn blir det mycket tvätt och då tvätten äntligen torkat och det är dags att ställa undan torkställningen ja, då måste man tvätta igen och måste fortsättningsvis ha ställningen framme. Detta resulterar i att den står framme konstant.

Så..VAR ställer ni er torkställning när ni hängt upp tvätten?

Jag har bott i eget hus, lägenheter men aldrig hittat en bra plats för den. Vill ju helst inte att den ska synas och skulle jag bygga ett nytt hus idag skulle jag definitivt bygga en så stor tvättstuga att det ryms flera utvecklade torkställningar där utan att de blir i vägen!

Så, finns det fler med detta problem? Eller har ni några smarta lösningar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var ställer ni torkställningen?
  • Elli47

Torkställningen står i tvättstugan mitt emot tvättmaskin och tumlare. Det finns bra med plats där.

• Kodia

I förra huset hängde vi dels i torkskåpet (utan att sätta igång det), och dels på utdragbara linor, och ibland på streck ute.

I nya huset har vi fasta linor i tvättstugan. Vi torktumlar underkläder.

• Caranlachiel

Våran står i tvättstugan, där stör den minst. Dock ska vi när vi gör om tvättstugan sätta upp linor högt upp på väggen istället, en hel kortvägg kommer vara avsedd enbart för hängande tvätt. Då kommer det inte vara i vägen längre.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • evelayna

vi bor i en 2a med ett väldigt trångt sovrum liten toa och inte så stort kök men vårat vardagsrum är på 86m2 där vi har en braskamin vi eldar i dagligen nu på vintern för att få värme så vårat tvättställ hamnar framför brasan då torkar de ofta fort me. när den inte används brukar den hamna ute i förrådet.

• Livisu

Vår står i ett utrymme mellan hallen och vardagsrummet... känns inte helt optimalt med tanke på fukten?

• eandrea

Vi bor i lägenhet och oftast hinner tvätten torka i torkrummet. Annars hänger vi den på ställningen ovanför badkaret. Vi hade en ställning vi brukade ha i vardagsrummet (enda utrymmet där den inte är alltför mkt ivägen) men den gick sönder, så nu när vi har mycket tvätt blir det katastrof iom att kläderna hänger utspridda lite varstans. Soffan, stolarna, på galgar i gardinstången, ja, katastrof helt enkelt.

• TheMother

Asch, läste slarvigt och trodde frågan löd vart torkställningen placerades när den inte användes, därav klickade jag i tvättstugan.

När den används så står den dock i hallen/köket så den hamnar i blåsten från luftvärmepumpen= torrrt på några timmar.
    Sommartid hänger vi ut tvätten på "snurran", så länge det inte regnar.
    Sängkläder, underkläder och handdukar tumlas dock alltid torra.

• Mandel

Bor i hus och behöver jag extra torkyta fäller jag upp en fristående torkställning i tvättstugan. har en fast monterad på väggen, men ibland räcker det inte med den.

På våren/hösten  samt på sommaren när det regnar kan jag ställa upp den i vårt stooora inglasade uterum.
    När det inte går att hänga på den vanliga vindan ute alltså.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Boothwalker

I badkaret. Den får perfekt plats!

Däremot använder jag den sällan eftersom jag hänger det mesta på galgar i torkrummet. *går fortare*

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Egomamma

Vi har två.. ännu vidrigare, haha.
    Vi brukar försöka begränsa användningen till bara en, men ibland behövs båda. Vi har två badrum, ett uppe och ett nere, och tvättmaskinen är nere, vi försöker ställa ställningen där när det är bara en, men om det är båda två, så står de i vardagsrummet, det är stort så det är det mest naturliga. När vi slutar använda barnvagn till lillkillen så kommer det nog att bli så att vi ställer dem i groventrén eftersom den sällan används och då är de inte så synliga eller ivägen. *längtar*

• vargzaga

Har den i vardagsrummet, framför luft/luftaren. Torkar väldigt fort och luktar gott i hela huset.

• Superbia

Vi har tvättlinor i badrumstaket, men de få gånger vi använder torkställning hamnar den i vardagsrummet. Där står den över natten och på morgonen kan vi vika ihop tvätten och ställa undan ställningen igen. Den stör inte jättemycket faktiskt. Jättebra att oftast kunna ha tvätten hängande inne i badrummet.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • Parniara

I hallen i källaren utanför tvättstugan.
    1. där är den inte ivägen
    2. står mitt framför värmepumpe så tvätten torkar supersnabbt

• Freiya

vi hade våran i hallen. men nu har jag ställt undan den för vi fick en torktumlare :) men nu står den i hallen istället, haha.
    kan i alla fall tipsa om en såndär ställning som de har på ÖB bla, som är fyrkantig med tre våningar som man hänger på, istället för de där med vingar. tvätten torkar mycket snabbare på denna och den tar hälften så stor plats. kanon!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Gryntroll

Annat...
    jag ruttnade på att alltid ha tvätten i vardagsrummet sedan lillan kom så vi offrade en garderob nära tvättstugan.
    Borrade ca 14 hål á 5 cm i taket av garderoben och lika många i botten, sedan köpte vi 3 uppsättningar med byxhängare från Ikea och skrivade fast på lite lagom höjd - vårt eget torkskåp som klarar en hel maskin tvätt
    Dörren får stå lite på glänt direkt när tvätten är nyhängd men sedan går de bra att stänga. Kanon!

• Älskade mirakel

Vår står i vardagsrummet Enda platsen den ryms på. I en av våra tidigare lägenheter hade vi den i badrummet, så mycket bättre då man slapp se den hela tiden!

Svar på tråden Var ställer ni torkställningen?