Får man vara besviken på utebliven? 30 års present?
Som rubriken lyder, eller är jag alldeles för krävande?
Lite snabb fakta: Jag gillar smycken, använder dock sällan detta men gillar att få, främst från min partner. Det ständiga svaret på den ständiga frågan -vad önskar du dig är just smycken. Jag är absolut inte kräsen, ett från typ guldfynd blir perfekt. Sambon har ständigt ont om pengar, snusar dock för närmare 2000 i månaden samt köper nödvändiga (enl honom) bilprylar ofta. När han fyllde 30 fick han en klocka, pris är igentligen ovesentligt, men för mig och min ekonomi var den ganska så dyr. Dock perfekt, hade letat efter den perfekta presenten länge och där var den.
Nu var det min tur att fylla 30 och som sagt, svaret på frågan var smycken. Han har som vanligt ont om pengar (vilket jag vet, men hade ändå hoppats på att han varait planerande och sparat lite), men jag hoppades och trodde i min enfald att denna gånga, då skulle jag få det som jag senare kunde bära och minnas tillbaka på.
Dagen innan måste han uträtta "lite ärenden" vilket då genomskådas som att handla present. Jag hoppas att trots det sena handlandet är något genomtänkt.
Dagen kommer och på morgonen får jag mina presenter: strumpbyxor (från citty gross, kände igen presentpappret) och ett kort där det stod att han skulle bjuda på middag i slutet av månaden (jag fyller för det första i början så det handlade bara om att lönen skulle kommit in på kontot samma dag). Sedan säger han lite lurt att det kommer mer överaskningar....
Jag funderar (övertolkar säkert) under dagen, han slutar kl 17 och strax däröver får jag ett sms om att jag ska sätta på ungnen. Han har då bjudit in en kompis till mig och dennes kille på middag med tårta. Jätte kul!!
Senare under kvällen funderar jag på min dag! Av sambon fick jag strumpbyxor, hemskt att säga men det är så det känns. Att ta ett intiativ till överraskning på kvällen är ju jätte kul, men min absolut bästa kompis blev inte bjuden? På fråga vet han inte, glömde bort?!
Jag känner en stor besvikelse över min stora dag........... och jag känner mig så hemsk som känner så! Suck
Nu har jag skrivit en hel novell, säkerligen full med stavfel