• sarasarasara

Kometprogrammet tråd.1

Lyckligajag78 skrev 2011-02-10 09:17:02 följande:
    Jag tänkte gå den utbildningen nu till våren. Gick på informationssamtal. Jag var väldigt intresserad och tyckte det skulle bli skoj...
    ...tills hon sa att man måste ha hög närvaro.  Okej, sa jag då. Ja, du får vara borta två gånger sedan kan du inte fortsätta. Jag kände obehaget krypa i kroppen och efter det struntade jag i att gå programmet. Var de tvungna att ha så strikt policy att två gånger kan man vara borta...men sedan är du inte längre välkommen. Helt sjukt upplägg.

Sedan sa hon att hon har anmälningsplikt om de ser att något barn blir illa behandlat.  Då förstod jag vilka människor som de ibland har som kommer dit.
    Jag går ju inte till läkaren och han säger, jag har anmälningsplikt, det har ju alla som jobbar med barn och ungdomar. Nej, riktigt konstigt är det.
    Synd bara på en utbildning som verkade vara jättebra... 
    Fast jag fattar inte vad som skulle vara så konstigt med det.
    De informerar om vad som gäller.
    På vår förskola informerar de om anmälningsplikten på första föräldramötet för varje termin. Just för att alla ska veta vad som gäller. Det ligger ingen anklagelse i det. 
    Konstigt är snarare att du reagerar så starkt.

Och hur många gånger hade du tänkt vara borta? Kursen är 11 gånger, och det är väl jättebra att de ställer lite krav på den som ska vara med? Träffarna bygger på aktivt deltagande, och därför är det viktigt att alla kommer.   
Svar på tråden Kometprogrammet tråd.1