• Anonym

Biopsi i bröstet

Jag har varit och gjort en nålbiopsi i mitt ena bröst då jag hittat en knöl. Nu kommer det blod från bröstvårtan när jag klämt lite på bröstet. Visst måste det vara fullt normalt efter en biopsi?! (det kommer även "mjölk" men det har jag haft i många år)

• Svar på tråden Biopsi i bröstet
  • grynetgrodan

Läcker blodet ur bröstvårtan av sig självt eller måste du klämma fram det? Har det läckt något blod innan du gjorde din biopsi?

• Anonym (livrädd)

Jag har klämt på mina bröst lite nu och då för att kolla om det fortfarande kommer mjölk. En dag kom det blod. Jag vart så rädd att jag kräktes och hyperventilerade. Fick komma till vc dan efter och de undersökte och bad mig klämma, blodet kom igen. Fick tid på bröstmottagningen, jag fick klämma igen fortfarande blod. Fick göra mammografi och ul, de såg ingenting. Också sa överläkaren till mig, "mitt råd till dig, sluta kläm och trycka på dina bröst". Så samma råd till dig! Och speciellt efter de varit in med en nål och tagit biopsi!

• Anonym

Det har inte läckt blod förut. Egentligen klämmer jag inte alls på mina bröst men jag skulle bara kolla om det kom mjölk fortfarande. Behöver inte trycka hårt för det sipprar lite lätt bara jag håller lite med fast grepp.
    Jag ska inte klämma mer
    Men jag antar att de hittat av en mjölkgång med nålen kanske, eller så sprack något vid mammografin som jag gjorde samtidigt. Jag har inte ont. Får resultatet inom kort. Antar att jag inte behöver vänta längre än två veckor?

• Anonym

Jag har en knöl som dom kollat upp. Läkaren trodde att det var en ofarlig bindvävsknöl så jag har den inställningen tills/om motsatsen är bevisad.

• Anonym (livrädd)

Nej,längre än 2 veckor borde du ju inte behöva vänta. Jag gjorde min röntgen/ul för snart 2 veckor sedan och väntar nu på brev från bröstmottagningen...jag är fortfarande rädd även fast överläkaren som utförde undersökningarna sa att hon inte kunde se något konstig...rädd för att någon annan ska göra det. Din inställning är ju helt rätt, det är svårt för mig eftersom jag har svår hypokondri

Ja det låter troligt att det är något blodkärl som brustit då de stack in nålen.

• Anonym

Nog är det lätt att oroa sig för saker som ofta egentligen inte finns eller kommer att hända men det är så onödigt och stjäl så mycket energi från en, så det är bäst att i största möjliga utsträckning koppla bort. Visst någon gång har det kommit över mig, tanken att "tänk om?" men det är ju fullständigt normalt.
    Det kommer säkert att gå bra för oss allihopa!

• Anonym

Har pratat med en bröstsköterska på sjukhuset som sa att det INTE blir så av en biopsi i bröstet. Jag frågade om det inte fanns en möjlighet att det kanske blivit så ändå. Hon hävdade nej. Så nu blev jag lite orolig. Hon sa att vi måste vänta på provresultatet innan man vet hur man ska gå vidare. Ev blir det remiss till kirurgen sa hon... :-/ men jag är fortfarande övertygad om att det inte är cancer.

• Anonym (livrädd)

Låter konstigt tycker jag...men det kan ju vara så att mammografin spräckte något blodkärl? För den trycker ju ganska hårt :-/ Första gången när det kom blod för mig så tryckte jag ganska hårt...å fy jag hoppas att jag inte har cancer. Försöker tänka på vad alla läkare sagt till mig, blod ur bröstet är inte ett symtom på cancer! Jag tycker att om bröstmottagningen sett något som överläkaren vid mammografin missat, borde de väl ha hört av sig redan? Var ju snart 3 veckor sedan....å fy jag hatar det här

• Anonym

Ja jag tycker det låter märkligt att inte en del av undersökningen kan ha gjort så att det kommer blod. Självklart hoppas jag på det. Jag trycker inte hårt utan lite lätt med tummen bara.
    Jo nog borde de hört av sig annars får du ringa dit och kolla med dom. Så slipper du oroa dig! Det kommer säkert att gå bra ska du se!

• grynetgrodan

Tyvärr så kan blod ur bröstvårtan vara ett symptom på cancer. Jag har själv haft bröstcancer och jag upptäckte den just genom att blod läckte ut i min bh. Men, det måste ju inte vara cancer för det. Jag vet hur hemskt det är att vänta på resultat av cancerundersökningar, men man får försöka ta det så lugnt man kan fram till dess man får besked om vad det är. Lycka till till er båda som varit inne på undersökningar och väntar på svar.

Svar på tråden Biopsi i bröstet