grynetgrodan skrev 2011-02-12 21:57:34 följande:
Tyvärr så kan blod ur bröstvårtan vara ett symptom på cancer. Jag har själv haft bröstcancer och jag upptäckte den just genom att blod läckte ut i min bh. Men, det måste ju inte vara cancer för det. Jag vet hur hemskt det är att vänta på resultat av cancerundersökningar, men man får försöka ta det så lugnt man kan fram till dess man får besked om vad det är. Lycka till till er båda som varit inne på undersökningar och väntar på svar.
VA? Men hur kan då läkarna säga motsatsen? Första kirurgen jag träffade på bröstmottagningen sa att hon aldrig hade varit med om en patient m bröstcancer som haft blod ur bröstvårtan och hon hade talat med alla sina kollegor och ingen av dem hade heller någonsin stött på någon. Överläkaren på mammografin sa samma sak samt att hon inte kunde se något konstigt på varken röntgen eller ul?
Ingen känner några knölar heller i mina bröst. Menar du att trots allt detta så är det ändå en stor chans att det är cancer? Nu får jag ännu mer panik, vilka mer undersökningar ska jag göra innan jag kan släppa detta isåfall? Jag kan ju inte direkt göra en biopsi när de inte har något att sticka i? Jag har såvitt jag vet aldrig "läckt" blod, dock har jag oftast svart men om jag trycker kommer det....jag är bara 28 med 2 småbarn å nu är jag ännu mer livrädd