Inlägg från: ellenerika |Visa alla inlägg
  • ellenerika

Till en katt - Vad behöver jag?

hejsan!

Jag funderar på att skaffa mig en katt. Och det ja undrar nu är vad man behöver/måste ha till en katt? Jag har aldrig haft egna djur så jag vet inte så jätte mycket. Och innan jag skaffar mig en vill jag ju självklart veta vad det innebär och vad man behöver ha för att katten ska må så bra som möjligt.

Så, Vad behöver man? :)

Tack.

• Svar på tråden Till en katt - Vad behöver jag?
  • ellenerika

Okej, Då har jag lite mer koll i alla fall. Tack.

Men nemo01 , det om att man måste köpa två katter, varför då? Jag känner massvis som bara har en katt och dom mår inte dåligt av det.

• ellenerika

Förresten, Hur mycket kostar en katt i månaden ungefär? :)

• ellenerika
    Mariiiiiie skrev 2011-02-10 13:04:38 följande:
    Har 2 katter. Försäkring för hanen är 90 i månaden och 80 för honan. Köper 7kilo torrfoder ungefär varannan månad för 200 och kattsand för 100. Så det är inte dyrt, enligt mig
    Nä, det lät inte alls dyrt.
  • ellenerika
    vettefan skrev 2011-02-10 13:51:16 följande:
    Bor du i lägenhet med balkong? I så fall så tycker jag att du ska investera i ett hönsnät som du sätter på balkongen så att katterna kan sitta där å spana utan att få för sig att hoppa ner.
    Nää, Jag har ingen balkong :)
  • ellenerika

Just nu är jag bara inne på att skaffa en katt. Inte två stycken. Men jag måste väl märka OM den skulle må dåligt av det och då skaffa en till? Eller?

• ellenerika
    leolina1980 skrev 2011-02-10 19:37:09 följande:
    Ska det vara en innekatt? Och hur mycket tid kommer du att ha för den?
    Ja, det ska vara en innekatt. Hur mycket tid kan jag omöjligt säga men jag kommer absolut ha mycket tid för den. Största andledningen till att jag funderar på att skaffa mig en katt är för att jag vill ha sällskap, en ny kompis typ. :) och så är dom ju hemskt söta!
  • ellenerika
    nemo1 skrev 2011-02-10 19:55:46 följande:
    Hur gammal är du?
    Spelar det någon roll?  :O

Jag är 19, fyller 20 i sommar.
  • ellenerika
    nemo1 skrev 2011-02-10 20:00:10 följande:
    Nej då jag tänkte om du hade jobb och om du har råd med två. Visserligen blir det inte mycket dyrare med två. Men då är du hemmifrån hela dagarna eller?
    Nej, jag är inte hemifrån hela dagarna, jag är mer hemma än borta. Och självklart skaffar jag mig ingen katt om jag inte har råd. Det är därför jag undrar vad man måste ha till en katt för att bl.a. se om jag har råd.
  • ellenerika
    Mariiiiiie skrev 2011-02-10 20:33:30 följande:
    Jag skaffa katt när jag var 19 idag är jag 20. Katten mår skitbra. Skaffa henne för det kändes så ensamt hemma. Jag har aldrig ångrat henne. I somras skaffa jag en kompis till henne. Kvittar om det är 1 eller 2 katter så länge man tar hand om den / dom!
    Okej. Skönt. Ja, jag tycker också det är väldigt ensamt hemma. Men vill börja med en katt, Senare kanske det blir fler för mig också =)

Är det stor skillnad på att ha en katt eller att ha två?
Svar på tråden Till en katt - Vad behöver jag?