• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • stor grön drake
    Tröttimössan skrev 2011-10-13 14:51:41 följande:

Hej får jag bara fråga om någon vet vad den lilla korgen är till? Ska det föreställa en varukorg?
    det är en extra varukorg så det inte ska bli ett tomt hål brevid sitsen
  • MaammaL
    Tröttimössan skrev 2011-10-13 14:51:41 följande:
    Hej får jag bara fråga om någon vet vad den lilla korgen är till? Ska det föreställa en varukorg?

Ja och den är jättesmart.
  • Tröttimössan

Aha är det när man bara har en sitt/liggdel det var ju klever ^^ Första gången jag såg en bild på den trodde jag att det var en väldigt smal liggdel (det var ingen bra bild )

• JaneDoe10
    stor grön drake skrev 2011-10-11 06:10:57 följande:
    Det finns en "plåt" på chassit, nere runt hjulen, där det står tillverkningsdatum
    Det måste jag leta reda på! :D
    Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • nouvellen

Hej!
    Det här verkar vara en bra tråd att ställa en fråga i!

Har en Nitro City som jag tycker är jättebra med det justerbara handtaget och de svängbara hjulen. Relativt låg vikt (ca 12 kg med sittdelen tror jag) MEN jag skulle vilja ha tag på en lättviktssulky med ovanstående egenskaper. Jag har sökt med ljus och lykta men hittar inte den perfekta sulkyn! Hade gärna köpt en Baby Jogger Mini om det inte varit för att den INTE har justerbart handtag. Jag är bara 158 cm lång (kort!) och vagnar som inte har justerbart handtag blir för höga för mig.

Någon som har ett bra tips?

• Syster Norr

Hoppas det är okej att jag slinker in här, tänkte höra om det är någon här som hunnit känna på urban jungle +one? Tycker den verkar toppen!

Pokergirl goes Norrlandssyster
  • Tröttimössan
    Norrlandssyster skrev 2011-10-16 11:00:39 följande:
    Hoppas det är okej att jag slinker in här, tänkte höra om det är någon här som hunnit känna på urban jungle +one? Tycker den verkar toppen!
    Är det en syskonvagn?
  • Genuin
    nouvellen skrev 2011-10-16 09:57:48 följande:
    Hej!

Har en Nitro City som jag tycker är jättebra med det justerbara handtaget och de svängbara hjulen. Relativt låg vikt (ca 12 kg med sittdelen tror jag) MEN jag skulle vilja ha tag på en lättviktssulky med ovanstående egenskaper. Jag har sökt med ljus och lykta men hittar inte den perfekta sulkyn! Hade gärna köpt en Baby Jogger Mini om det inte varit för att den INTE har justerbart handtag. Jag är bara 158 cm lång (kort!) och vagnar som inte har justerbart handtag blir för höga för mig.

Bugaboo Bee? Har allt du efterfrågar verkar det som, dessutom vändbar sittdel Cool
  • stor grön drake
    nouvellen skrev 2011-10-16 09:57:48 följande:
    Hej!

graco's med helt handtag borde vinkla likadant som nitron.
  • SmultronKatt

Vad har ni att säga om Brio happy med kompktcahssit? jag har köpt en -08 i dag och inte testkört den så mycket, är orolig att den är för klumpig.... 

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare