• deeya

    Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)

    Javisst helst nyss! :)

  • deeya
    aquarius87 skrev 2011-10-07 09:50:42 följande:
    Oj vad det var länge sen jag skrev nåt.. Skäms Jag är inne och läser men har fullt upp hela tiden så jag tar mig inte riktigt tid att sitta ner vid datorn! Flört

    Nu är det bara 18 dagar kvar till BF! Förstår inte riktigt att tiden gått så fort! Hinner inte med.. Men jag längtar verkligen till Lillen vill komma ut! Han är iaf fixerad nu! Glad

    Har ni packat BB-väskan och så än? Jag har börjat lite smått, men det känns så overkligt så jag lyckas inte riktigt ta tag i det ordentligt..
    Jag har heller inte skaffat nån gravidförsäkring och det får jag jättedåligt samvete för! Känner mig jättedålig! Alla säger till mig att jag ska fixa det, men vissa saker är bara så svåra! Har ni det och isf vad för försäkring?        
    Härligt att han är fixerad! Glad

    Här är inte väskan ens påbörjad har funderat på det men har haft fullt upp med annat Glad Tänkte ta tag i de nu snart då jag har 21 dagar kvar!

    Jag skaffade mig en gravidförsäkring från trygghansa samma som jag hade när jag väntade dottern, bara för att ha en liksom! :)

    Annars mås det bara fint här!
  • deeya
    SandraHelena skrev 2011-10-10 15:08:01 följande:
    Idag går jag in på ensiffrigt!! 9 dagar kvar!! Hjärta
    Åh härligt snart dags hoppas vi på Glad

    Själv har man 18 dagar kvar nu iaf så de är inte så länge kvar :)
  • deeya
    87Malin skrev 2011-10-10 16:15:10 följande:
    Min mage har tydligen sjunkit väldigt mycket, jag tror det har hänt lite eftersom för jag har då inte märkt det, hehe
    HAha jag skulle säga samma sak då jag kollade mig i spegeln igår och upptäckte att den var längre ner tror jag då :)
  • deeya
    87Malin skrev 2011-10-10 18:36:13 följande:

     


    Den här är från 28 september V36 (35+2)

     


    Den här är från 9 oktober V37 (36+6)

    vet inte om det är någon skillnad på dom hära bilderna..
    Jo den har sjunkit de syns :)
  • deeya
    87Malin skrev 2011-10-10 19:02:20 följande:
    Sambon har börjat tjata på "magen" nu att nu får bäbisen ta och komma ut.. Han är mer nervös och typ stressad än vad jag är, hehe
    Haha ja men så kan det vara!
  • deeya
    SandraHelena skrev 2011-10-13 08:38:56 följande:
    Halloj i holken!!

    Nu har jag suttit här i nån timme igen då det inte går att sova... Grr! Men, jaja man får väl vänja sig!! Tungan ute
    NU har jag börjat få halsbränna och sura uppstötningar, och det var det som förstörde min sömn nu på morgonen. En massa sura uppstötningar som gjorde att jag blev tvungen att springa på toa... Päckel!

    Annars så ska jag till BM idag och se hur allt står till. Helst får det vara sista besöket idag Glad Går ju in i 39+0 idag! Men jag är ju inte beräknad förrän 40+0 så får väl se hur det blir!! 6 dagar kvar i alla fall!!

    Nää, man kanske ska äta lite frukost!
    Glad
    Men usch vaknade i natt och hade halsbränna och fy de är hemskt Tungan ute Men helt klart värt de Skrattande

    Härligt!
    Var själv igår hos BM och hoppas att det var sista då jag nästa gång ska dit 1 november och så länge ska inte bebis stanna inne då bf är 28 Tungan ute Utöver de så var bebisen helt fixerad och klar nu så nu är det bara att den vill komma ut också Glad

    Har du nå känningar än? Förvärkar? :)
  • deeya

    Varannan vecka är de koll nu sen typ v 33!

    Jag har då bara sammandragningar lite då och då mera när jag är i farten och lyfter min dotter!

  • deeya
    SandraHelena skrev 2011-10-14 18:18:32 följande:
    Halsbränna är verkligen ett stort usch!! :P Men när jag nu fått det när det förhoppningsvis bara är några dagar kvar så kan jag stå ut!! :P

    Mitt nästa besök är den 21a och jag har bf 19 så jag har inte tänkt att gå!! :P Haha! Från vecka 39+0 är kontroll varje vecka innan det var tredje från vecka 36+0 tror jag det var!!

    Jag har känningar lite då och då, det har börjat kännas mer och mer. Ibland kan jag inte somna för det känns så, men ibland inte mer än lite sammandragningar. Men får väl hoppas att det bara sätter igång och att man slipper en massa förvärkar som lurar en!!

     Men nog känns det att det närmar sig allt 5 dagar kvar idag, tänka sig 5 små fjuttiga dagar och det känns som en jätte lång väntan, men vad tusan jag har ju väntat i 9 månader redan så vad tusan!! :P

    v 40 och förhoppningsvis sista bilden!!

     


    Ja men precis :P

    HAha ja men visst den ska ha kommit innan dess :)

    Ja de får man hoppas på så man vet att det riktigt är på gång!

    Oj 5 dagar är ju inget alls :P
    Hoppas du slipper gå över och att den kommer i tid :D
  • deeya
    87Malin skrev 2011-10-14 18:49:13 följande:
    var till bm idag, allt såg bra ut förutom sockret, det var liiiite väl högt, men eftersom jag redan gjort två glucosbelastningar så tänker hon inte göra en till. Så jag ska bara tänka på vad jag stoppar i mig.. hehe

    SF: 37
    Hjärtljud: 148
    BT: 128/65 tror jag.

    och bäbisen var fixerad, eller det var den redan förra besöket, men jag glömde fråga om den fortfarande var ruckbar så hon kände riktigt nu och hon kunde inte rucka på huvudet, skönt.

    Jag har nog haft min bäbis med huvudet neråt ända sen augusti.

    16 dagar kvar. hoppas det sätts igång lite tidigare.
    Oj högt de är ju mindre kul. Haha ja du får nog göra de :)

    Men är de jag som har lite  mage då mitt sf mått låg på 30 i förrgår?

    Skönt att den är fixerad!

    De hoppas nog vi alla på jag har 14 dagar och den får gärna komma i helgen, då våra andra barn är borta så de vore en perfekt tidpunkt :P
  • deeya
    87Malin skrev 2011-10-14 19:58:43 följande:
    Näe det var inte så roligt, låg på 9,2..

    Jag kan gärna vänta tills efter helgen för mannen är inte hemma.
    Ah då kan det vara bra att vänta!
  • deeya
    Syoss skrev 2011-10-14 20:03:07 följande:
    Hej tjejer!
    Jag skrev i tråden i början av min graviditet, sen tappade jag bort den. Tittar in en sväng nu för att önska er alla lycka till och att era förlossningar kommer gå bra! :)

    Själv har jag 99 långa dagar kvar till BF :P   
    Hej!

    Tusen tack!

    De kommer gå undan ska du se :)
  • deeya
    SandraHelena skrev 2011-10-16 19:58:05 följande:
    Idag har jag 3 dagar kvar!!! Glad

    Igår fick jag en värk så jag höll på att ramla ur soffan, men bara en, en enda värk!!! Vill att det ska starta NU!!
    Spännande hoppas det kommer flera!
  • deeya
    aquarius87 skrev 2011-10-21 06:13:43 följande:
    Klockan 11.26 den 20 oktober tyckte vår lilla kille att det var dags att titta ut! 3270 gram och 49 cm lång!
    Åh jätte grattis till killen Glad

    Gick förlossningen bra? :)
  • deeya
    SandraHelena skrev 2011-10-21 17:56:13 följande:
    Den 17/10 kom våran älskade Albin till oss, 2 dagar tidigare Hjärta

    Vi kom hem från BB igår och nu håller vi på att lära känna varandra och komma in i vardagen!! Min älskade underbare son!! {#emotions_dlg.flower}

     


    Vilken liten sötnos :)

    Jätte grattis!
    Gick allt bra? :)
  • deeya

    Igår den 22/10 6 dagar före BF kom äntligen våran lilla kille ut 15:59!
    I en rasande fart! Glad
    Vi mår super och är hemma igen!

  • deeya

    Vilken sötnos aquarius :)

    Sant här har det varit tyst!
    Allt bra med bebisarna och magarna? :)

    Här är en bild på våran skatt <3


  • deeya
    87Malin skrev 2011-11-16 11:06:48 följande:
    allt är underbart nu, den 10/11 kl 23.42 tittade våran prins ut. Hampus på 3460 gram och 53 cm lång
    Grattis! :)
Svar på tråden Tråden för 87:or som nyss blivit gravid!! :)