kos skrev 2011-02-14 16:36:51 följande:
ja tänk så olika man ser på saker .
när jag läste om den pojken så det första jag tänkte var stackars pojke att ha föräldrar som vill honom så illa.
och jag kan inte förstå att föräldrarna blir upprörda att pojken blir mobbad vad trodde dom.
detta är genom grej att försöka göra barn könslösa ett expriment av vuxna som drabbar barnet.
jag skulle bli mer förvånad om han lever vid 20 års ålder han kommer vara en hack kyckling hela sin skoltid.
jag berättade detta för min grekiska tjejkompis och hennes svar var att soc skulle gå in och ta barnet ifrån föräldrarna.
och jag håller med vissa skulle inte få skaffa barn .
och ingen av er som svarat hittills har fattat att det spelar ingen roll vad ni tycker när barnet är i skolan och aviker får det betala priset för sina föräldrars dumhet barn är grymma.
Förr i tiden var RÖD en tjejfärg. Idag är det en unisexfärg. VEM bestämde att just en färg som ROSA är en tjejfärg?
Tyvärr är det barn till såna föräldrar som du som är mobbare. Det är föräldrar som du som skapar dessa "problem". Om ditt barn skulle mobba en kille för att ha rosa så skulle du säkerligen hålla med ditt barn och han eller hon får då bekräftelse på att han/hon gör rätt.
Du verkar inte kunna acceptera att människor är olika. Bara för att en person inte följer det som andra anser vara en norm så ska inte denna person bli mobbad. Man måste kunna få vara annorlunda.
Jag tycker att du ska fundera en extra gång på vad du egentligen skriver.