Inlägg från: MissMarilyn |Visa alla inlägg
  • MissMarilyn

    Mobbad 6-åring i Jönköping

    Jag bor också i Jönköping och min son får givetvis ha rosa på sig.
    Och detta skrämmer mig. Att ROSA som bara är en FÄRG kan spela så stor roll.
    Och jag kan knappast tro att en sexåring kopplar nagellack till en tjejgrej.
    Jag menar. Han tycker väl att det är fint med färg på händerna!?

    Jag tycker att läraren har en stor roll i detta. Även de föräldrar till de som mobbas.
    Låt deras pappor ha rosa och visa sina barn att det är OK!!!!'

    Jag vill gärna också veta vilken skola detta är...??

  • MissMarilyn
    kos skrev 2011-02-14 16:36:51 följande:
    ja tänk så olika man ser på saker .
    när jag läste om den pojken så det första jag tänkte var stackars pojke att ha föräldrar som vill honom så illa.
    och jag kan inte förstå att föräldrarna blir upprörda att pojken blir mobbad vad trodde dom.
    detta är genom grej att försöka göra barn könslösa ett expriment av vuxna som drabbar barnet.
    jag skulle bli mer förvånad om han lever vid 20 års ålder han kommer vara en hack kyckling hela sin skoltid.
    jag berättade detta för min grekiska tjejkompis och hennes svar var att soc skulle gå in och ta barnet ifrån föräldrarna.
    och jag håller med vissa skulle inte få skaffa barn .
    och ingen av er som svarat hittills har fattat att det spelar ingen roll vad ni tycker när barnet är i skolan och aviker får det betala priset för sina föräldrars dumhet barn är grymma.
    Förr i tiden var RÖD en tjejfärg. Idag är det en unisexfärg. VEM bestämde att just en färg som ROSA är en tjejfärg?

    Tyvärr är det barn till såna föräldrar som du som är mobbare. Det är föräldrar som du som skapar dessa "problem". Om ditt barn skulle mobba en kille för att ha rosa så skulle du säkerligen hålla med ditt barn och han eller hon får då bekräftelse på att han/hon gör rätt.

    Du verkar inte kunna acceptera att människor är olika. Bara för att en person inte följer det som andra anser vara en norm så ska inte denna person bli mobbad. Man måste kunna få vara annorlunda.

    Jag tycker att du ska fundera en extra gång på vad du egentligen skriver.
  • MissMarilyn

    Kos: Nu får du faktiskt ta och ge dig. Du kan knappast påstå att någon MOBBAR dig här.
    Om du går in och skriver ett sådant inlägg som jag anser är riktat mot både mig och Emy så får du faktiskt tåla vad vi har att säga också. Du skrev i princip att vi vill få våra söner mobbade för att vi har rosa kläder på dem.
    Säger att vi beter oss i dumhet.
    Och vad tror du att du får för reaktioner när du verkar hålla med din vän att socialen borde ta deras son?

    Jag tänker inte förvänta mig att min son blir mobbad pga en färg på kläderna.
    Hör du hur fånigt det låter?
    Det är en FÄRG. Precis som blått, grönt, rött, lila etc.

    Och när jag var yngre så bestämde JAG att jag skulle spela både fotboll och handboll.
    Det var inget mina föräldrar manade på att jag skulle göra.

    Om min son vill dansa balett och mår bra av det så självklart ska han få göra det!

    Jag tycker fortfarande att du ska fundera över hur du skriver dina inlägg.

  • MissMarilyn
    kos skrev 2011-02-15 15:50:33 följande:
    emy81 lägg ner .
    att kalla mig mindre intelligent leder vart ? det är mobbing

    tack för länken waitmstar nu har jag läst mammans blog
    och vad jag kom fram till ganska förenklat är att det rör sig om´genom grej där modern
    utnyttjar sin son och sonen får betala priset med att bli mobbad
    rätta mig gärna om jag har fel men det fick jag ut av bloggen.

    skolan talar om för modern att med det klädval du gjort för barnet riskerar det att bli mobbat
    modern bryr sig inte utan kör sitt race .
    barnet börjar skolan dom andra barnen diskuterar hans klädval och pojken talar om detta för sin mor.
    hon bryr sig inte pojken blir då mobbad is skolan och säger till sin mor att jag vill inte ha dom kläderna.
    nu bryr sig modern och börjar visa massa foton som ska övertyga pojken att fortsätta använda kläderna och nagellacken och som den son han är vill han ju göra mor sin till lags.
    låter detta som en riktig bedömning
    Nu har jag också läst bloggen och "oj så olika man kan tänka".

    Jag uppfattar det helt annorlunda.
    Som jag förstår så har hon varit väldigt lyhörd gentemot sin son.
    Hon har pratat med personal på 5 års gruppen och förklarat.
    Hon har pratat med andra människor som har sagt att det eventuellt är en fas han går igenom.

    Det är ju knappast mamman som tryckt på ungen prinsessklänning på dagis!?

    Jag tycker mamman har gjort helt rätt. Hon har lyssnat på sin son, vad han vill.
  • MissMarilyn
    pluvdo skrev 2011-02-15 15:19:56 följande:
    Rosa var faktiskt en pojkfärg för bara några decennier sedan.
    Ja jag hörde det igår =)

    Att en färg kan vara så laddat...?
  • MissMarilyn
    kos skrev 2011-02-16 15:26:42 följande:
    jag ska ärligt säga att mina kundskaper inom genus vetenskap som inte är en vetenskap utan teorier.
    enligt vad jag kunnat läsa mig till är väldigt begränsade.
    och vad innebär det för barnet att modern fostrar sin son efter genus där man vill göra barn könslösa.
    där får jag helt enkelt ta hjälp .

    Hjärnforskare underkänner genusexperiment i svenska förskolor
    Av den-svenske.com

    Sverige Att styra pojkar till flicklekar och tvärtom kan skada barnen, menar Annica Dahlström, hjärnforskare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.


    – Skillnaden mellan pojkar och flickor, biologiskt och hjärnmässigt, är mycket större än vi någonsin har kunnat föreställa oss, säger hon till tidningen Världen Idag.


    I det demokratiska Sverige så är den rådande dogmen att alla människor är exakt likadana, alla föds vi som tomma blad, där varken genetiskt arv, ras eller kön ska spela någon roll. Myndigheterna arbetar intensivt och medvetet för att bryta de normer och traditioner som präglat vårt folk i årtusenden. Det kan handla om att försöka få kvinnor att ta typiska mansjobb, uppmuntra dem att satsa på karriär istället för att skaffa barn, att tvinga män till typiska kvinnoarbeten eller som i detta fall tvinga in barn i onaturliga beteendemönster, där flickorna ska leka som pojkar samtidigt som pojkarna ska leka som flickor. Detta vansinne får befogad kritik från Dahlström.


    – Man snöper på detta sätt individers vilja att vara och leka på ett visst sätt. Som förskollärare behöver man förstå att barn är individer och att alla barn har ett inre biologiskt program för hur deras utveckling ska gå i steg.


    Dahlströms åsikter är mycket kontroversiella i dagens samhälle. T.ex. så valde Norrbottens länsstyrelse att stoppa en intervju med Dahlström som var tänkt att ingå i Norrbottensteaterns bok om jämställdhet.


    - Vår svenska jämställdhetspolitisk bygger på att vi är lika och socialiseras in i olika könsroller, sade Britt Marie Lugnet-Häggberg, jämställdhetsdirektör på Länsstyrelsen.


    Med andra ord så valde man att motarbeta forskningsresultat för att de rimmade illa med statens ideologi och föreställda bild av verkligheten. (Dessa metoder känner vi även igen från den högaktuella frågan om mentala och fysiska skillnader mellan olika raser och folkgrupper, en fråga som staten i det närmaste helt förbjudit folk från att diskutera.)


    Annica Dahlström berättar också om färska genombrott i hjärnforskningen som ännu tydligare understryker könsskillnader redan hos små barn.


    - Man har upptäckt att 3-4 åringar genomgår något som kallas ”småbarnspuberteten”: Under ett par år får pojkarna en rejäl skjuts av testosteron, nästan som i puberteten. Och flickorna i den här åldern har under en period så höga östrogennivåer att man talat om att ”hjärnan marineras i östrogen”.


    Hon berättar vidare hur de hjärncentra som har med kommunikation att göra hos flickor utvecklas i mycket snabb takt redan tidigt.


    – De läser ansiktsuttryck, kroppsspråk och registrerar tonfall, förklarar professorn och fastslår att olikheterna mellan könen på detta sätt accentueras under dagisperioden.


    – Att då tvinga ena könet att anta det andra könets beteendemönster skulle kunna betraktas som mentala övergrepp.


    Idag så tillåter, och uppmuntrar staten alltså mentala övergrepp mot våra barn, allt för att de ska växa upp som androgyna och identitetslösa individer till det globalistiserade samhället där kapitalet styr och tillvarons högsta mål är strävan efter tillfälliga njutningar och personlig tillfredsställelse. I dagens förskolor formas den rotlöse konsumenten, en människa berövad inte bara sin historia, kultur och identitet, utan hela sin framtid.


    Fotnot: Annica Dahlström är professor i histologi och neurobiologi vid Göteborgs universitet, legitimerad läkare och ledamot i Hjärnfondens styrelse och i Hjärnfondens vetenskapliga nämnd. Hon har författat boken Könet sitter i hjärnan.

    jag avslutar min medverkan i denna tråden med detta 


    en tanke bara om ni har ett litet barn och det är på väg ut på motorvägen låter ni barnet gå ut på motorvägen då för det är barnets val eller tar ni det i handen och leder det till än säkrare plats .


    Det är fint att du hittat en artikel.
    Good for You.

    Men VART står det att ROSA, en färg skadar barnet?

    Hon har skrivit en bok, KÖNET SITTER I HJÄRNAN.
    Hur kan du veta att den här lille killen kanske känner sig som tjej?
    Du vet att små barn upptäcker sånt redan i den åldern?

    Jag tycker att du kommer med väldigt lama argument.
    Du kan inte ens svara med egna ord.
Svar på tråden Mobbad 6-åring i Jönköping