• LC77

    För dig som mist ett litet barn - välkommen på samtalsgrupp i Eskilstuna

    För dig som bor i Södermanland eller Västmanland och har förlorat ett litet barn (under graviditeten, förlossningen eller senare) inbjuder Spädbarnsfonden härmed till sluten samtalsgrupp.

    Om tillräckligt många anmäler sig så kommer samtalsgruppen att hållas i Fors församlingshem på Nygatan 1 i Eskilstuna under vintern/våren 2011, 5 träffar på vardagkvällar med start måndag 7 mars. Det kommer sedan att bli en ca 2,5 timme lång träff ungefär varannan vecka. Max antal deltagare är 10 st.

    I en sluten samtalsgrupp träffas samma personer varje gång, och inga nya deltagare tillkommer efter hand. Tillsammans pratar vi om förlusten av våra barn utifrån följande i förväg uppgjorda teman: Vad var det som hände?, Begravningen/avskedsceremoni, Att sörja lika eller olika – ”kvinnlig” resp. ”manlig” sorg, Omgivningens bemötande och Att våga igen –  tankar kring ett ev. nästa barn.

    Vi har tystnadsplikt inför varandra. Träffarna är syskonfria. Gravida är välkomna. Det kan ha gått kort eller längre tid sen du förlorade ditt barn. Det är helt valfritt om man väljer att gå själv eller tillsammans med sin partner.

    Jag som leder samtalsgruppen heter Lina Runeson och är Spädbarnsfondens distriktsamordnare/kontaktperson för Södermanland&Västmanland.

    Om du är intresserad av att delta och/eller har frågor – hör av dig till mig snarast, antingen per mail, telefon eller till min inbox här på Familjeliv.

    Varmt välkomna!

    Lina Runeson
    Distriktssamordnare/kontaktperson för Spädbarnsfonden distrikt Södermanland&Västmanland
    [email protected]
    www.spadbarnsfonden.se
    070-2318188

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 16:38
    De öppna träffarna kommer att fortsätta som vanligt ungefär en gång i månaden. Nästa blir den 22/2 kl. 18.30 i Sensus lokal i Eskilstuna. Se separat tråd!

  • Svar på tråden För dig som mist ett litet barn - välkommen på samtalsgrupp i Eskilstuna
Svar på tråden För dig som mist ett litet barn - välkommen på samtalsgrupp i Eskilstuna