• Alexe

    BF september/oktober/november Malmö

    Här kan vi från Malmö samlas som har BF under hösten 2011. Vi följs åt här och/eller ses för fika och promenader. Välkomna!

  • Svar på tråden BF september/oktober/november Malmö
  • Alexe

    Har en liten kille på snart 11 månader och har just plussat igen. BF 16 oktober. Tänkte att det kunde vara trevligt att träffa andra som ska få barn i samma veva.

  • Alexe

    Mår inte illa alls, men gjorde det inte förra gången heller så trodde nog att det skulle bli lika nu. Däremot hade jag rätt mkt foglossning då, så ser inte alls fram emot andra halvan av graviditeten då den säkert sätter in igen.


    Oroa sig ska man inte göra. Det mesta går ju ändå bra, och gör det inte det så blir det inte bättre för att man oroat sig innan :) Fast svårt att låta bli ibland ju.


    Vart skrev du in dig? Jag ringde Cura och försökte skriva in mig där. De hade inga tider förrän i maj... Synd för det var närmast oss och när man ska dit en gång i veckan på slutet och är stor och tung så vill man ju inte behöva ta sig till andra sidan stan liksom. Förra gången var jag på Familjens Hus, men nu har vi flyttat till Slottsstaden och då är det ju en bit.

    Sova hade varit härligt. Passa på nu innan bebisen kommer :)

  • Alexe

    Jag tyckte om min BM (inte samma som din, men minns inte vad hon hette), men det är väl olika från person till person. Tyckte alltid att de var trevliga och vänliga iaf, men inte sådär personligt ställe eftersom det är så stort med öppen förskola och allt annat.

    Ja, har också hört att det ska vara bra att må illa, men vet inte riktigt varför. Känns som att kroppen ju borde veta bäst själv. Och har en kompis som spydde sig genom alla 9 månaderna under båda sina graviditeter (sov på madrass på toan...) och det verkar ju inte bättre tycker jag :)

    Jag tänker inte så mycket på det där med mat. Visst, det där med ost och fisk och vad det nu mer är för nåt (måste tydligen läsa på lite, kunde allt på mina fem fingrar under förra grav, men nu är det helt puts väck), men äter annars som vanligt, vilket ibland är bra ibland dåligt.

    Promenera är skönt. Vi gick till Limhamn i lördags när det var sådär fint och soligt. Hittade bästa billigaste fiket. 35:- för semla och te. Synd bara att det ju är en bit :)

  • Alexe

    Vad jobbar du med? Jag jobbar (extra) på Jägersro där jag filmar trav för intenrtv:n. Ska dit ikväll. Sambon jobbar över så mamma ska passa Elias (sonen). Är så himla skönt att få komma dit och bara vara själv :) Låter ju hemskt, men ja, du fattar.

    Isch med sambons syster. Du kan väl höra med honom om hon verkligen inte kan bo nån annanstans. Det där med gråten är helt stört. Jag är inte den gråtiga typen, men under förra graviditeten kunde jag börja lipa för i princip vad som helst. Kände mig ofta inte ens ledsen, men grät iaf. Snacka om att sambon blev konfys och kände sig dålig. Å andra sidan blev det inte direkt bättre när bebisen var ute och jag grät ännu mer, men nu också kände mig hur ledsen som helst... Nope, ingen förlossningsdepression, bara vanlig baby blues eller vad de kallar det.

    Fick idag också skriva in mig på Slottsstadens läkarhus vid Kronprinsen. Så skönt att det blev här nära. 17/3 är första besöket, så blev ju tidigare än för dig. Men tror det är för att jag är några år äldre (34) och då ska jag väl göra KUB-test sen i v 13-14 eller nåt.

  • Alexe

    Ja, inte så fasligt mycket äldre förstås, men gränsen går väl vid 33 för KUB i Malmö tror jag. Bodde i Göteborg innan och där gick gränsen vid 35 så då fick vi betala själva.

    Är du från Tyskland? Eller har dina föräldrar bara flyttat dit?

    Klart det är tidigt att berätta, men vi har sagt det till typ alla. Jag skulle ju ändå berätta för mina kompisar om jag fick missfall, så då kan man ju lika gärna säga att man är gravid först :)

    Nä, kundtjänst verkar inte så kul, mycket arga samtal?

    Jag tvingade Elias till sovmorgon när han vaknade kl 7 först. Sen har vi varit på Öppna förskolan eller vad man ska kalla det i kyrkan här intill. Och nu sover han. Ibland är det rätt gött att vara mammaledig...

  • Alexe

    Såklart okej. Välkommen!

    Då har vi samma BF :) Hur mår du med illamående och trötthet och allt annat?

  • Alexe

    Detta är ju mitt andra barn och jag mår ungefär som förra gången - dvs märker knappt nån skillnad alls förutom svullen mage. Men det som är helt annorlunda den här gången är att jag knappt tänker på att jag är gravid, har så fullt upp med 11-månaderskillen som just nu tillfrisknar från feber och magsjuka. Funderar en del på om detta kommer att hänga kvar även efter att bebisen kommit - att stora är så kul så att lilla "glöms bort". Och så tänker jag lite på könet och hoppas på flicka, men har helt ställt in mig på pojke.

    Vad tråkigt och sorgligt med missfall. Sent eller tidigt? Jag har inte haft nåt och kan bara försöka föreställa mig hur kämpigt det måste vara. Håller tummarna för er den här gången. Kul m UL. Vart har du skrivit in dig?

  • Alexe

    Ja, får hoppas på balans. Sen ska vi vara hemma båda också i nästan 10 månader. Det blir så himla skönt.

    Ja, i v 9 har man ju hunnit bli tämligen gravid. Usch.
    Har ni hunnit gifta er än då? Eller blir det nu innan bebis?

  • Alexe

    LadyA01: Åh, spännande med bröllop. Stort? Kyrka?

    Nina Marie: jag levde i mina mjukisbyxor sista fyra månaderna förra gången. Köpte inga särskilda gravidkläder men hittade däremot mjukisbyxor med riktigt slapp midja på cubus tror jag. Och slog till på 5 par i olika färger :) Tur att jag inte har nåt riktigt jobb där man måste "se ut".

    Hade träff med tre gamla vänner igår i Helsingborg. Första heldagen utan bebisen på 11 månader... Förutom när jag jobbat förstås, men det kan ju inte räknas riktigt. Så skönt. Kallbadade (höll på att svimma, så ska nog inte göra det mer under graviditeten, har ju lågt blodtryck som det är annars), fikade, lagade middag och åt - men pratade framför allt. Insåg inte riktigt hur mycket jag saknat tjejsnack och att kunna föra en konversation utan att hela tiden kolla så att Elias inte stoppar nåt i munnen/har sönder nåt/slår sig/slår nån annan. Måste se till att få mer egentid. har redan börjat längta till spadag som jag och sambon ska på om en månad.

Svar på tråden BF september/oktober/november Malmö