Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är detta perverst?

Mad as snow skrev 2011-02-12 12:35:26 följande:
    Nu missade du nog poängen. Vederbörande uteslut att det kunde röra sig om något perverst, eftersom det inte fanns någon "sexuell koppling". Ordet perverst kan appliceras på fler saker än vad som har med sexualitet att göra, även om vi är vana vid att det främst används för att beskriva sådant. Mitt inlägg rörde semantik och inget annat. 

Fast semantik är flytande, och du svarar inte ens litet grand på min fråga - oavsett hur man tolkar ordet perverst och dess innebörd, vem bestämmer vad som är perverst?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    poirot skrev 2011-02-12 12:35:47 följande:
    Är jag konstig som inte regeagerar speciellt mycket alls? 
    Kiss är ju rent, man utsätter sig inte för något speciellt. Vette tusan om jag inte tycker att det är mer perverst (om man ska använda det ordet) att bajsa i rent dricksvatten som vi gör här.  
    Word faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Mad as snow skrev 2011-02-12 13:04:36 följande:
    Att slå fast att ordet perverst inte kan appliceras på saker som inte har en sexuell koppling är felaktigt. Vilket mitt inlägg handlade om. Och man kan undra vad din fråga har med detta inlägg att göra? Men i vilket fall, vad som är perverst fastställs givetvis inte efter ett absolut värde utan efter personligt tyckande baserat på den kultur vederbörande har i ryggen, bland mycket annat. Jag tycker absolut att du ska titta på länken jag klistrade in, särskilt avsnittet om Kina (jag skrattar så att jag gråter när huvudpersonen betraktar insektsätande kineser på en marknad). Du skulle behöva släppa på kragen lite, Dorian. 

Tvärtom tycker jag att du behöver släppa på kragen. Att kalla andra folks sedvänjor för perverst är liksom inget jag kan stå bakom. Det är sådant som passar för religiösa fundisar och SD-are, tycker jag. Och nej, jag menar inte att du är någotdera.
  • Dorian Ertymexx
    Mad as snow skrev 2011-02-12 13:16:59 följande:
    Det har nog med personlig tycke och smak att göra, men jag får hellre ett enstaka tokspel på alla galenskaper som människor på jorden ägnar sig åt - än att bajsnödigt och sammanbitet kategoriskt i alla lägen försvara exakt allt som skulle kunna anklagas för att inte vara normalt. Allt behöver inte sammanblandas med det mest extrema såsom nazism och bokstavstro. Ibland kan saker bara få vara jävligt roliga i all sin avsaknad av korrekthet. Men man är olika där.  
    Japp. Antar det. Jag har svårt att se det roliga i att kalla andra folks vanor för störda, sjuka och obehagliga. Roliga, kanske, märkliga ur vårt perspektiv, absolut, men det är ett stort steg från det till "perverst".
  • Dorian Ertymexx
    netza skrev 2011-02-12 15:46:43 följande:
    Som jag förstod av filmen handlade det inte om att rengöra sig utan få gul färg på håret vilket var trendigt. Jag hoppas jag inte ens behöver nämna alla sjuka grejer vi gör här och har gjort för att följa trender...
    Som jag just hörde på en reklamsnutt - "för att näring ger håret mer lyster!" Lika effektivt som att smeta C-vitamin på betong för att det ska se gladare ut.
  • Dorian Ertymexx
    Popov skrev 2011-02-12 17:10:04 följande:
    Och i Sverige äter man rutten fisk
    Haha, ja, bara en sådan sak! ;)
  • Dorian Ertymexx
    Marpal skrev 2011-02-17 07:02:44 följande:
    Bläää! Jag är glad över att vara svensk för det där såg hemskt ut! Men, men, alla kulturer har väl sina ritualer...
    Som sagt - rutten fisk. ;)
  • Dorian Ertymexx
    brandskyddskontroll skrev 2011-02-15 18:47:02 följande:
    Nu har ju aldrig Afrika varit någon lyckad källa för arbetskraft. Amerikanska södern led av dålig ekonomi som följd av slaveriet och hade inte en chans att vinna inbördeskriget. Genom att vägra överge Fort Sumpter räddade helt enkelt Unionen Konfederationen från en säker ekonomisk och social undergång. Och titta bara hur det har gått med andra f.d. slavkolonier, t.ex. Haiti. USA hade utvecklats mycket snabbare om ingen slav hade satt sin fot där. Det är ingen slump att de rikaste och mest utvecklade staterna inte var slavstater.

Afrika sitter på enorma naturresurser, men har ingen kompetent eller villig arbetskraft att utnyttja den. Så har det varit sedan urminnes tider. Och detta är unikt för Afrika och Afrikaner. Att Europa skall ha sysslat med utsugning är en historieförfalskning. Jämför Sydrhodesia, ett civiliserat och välstående land, med dagens "fria" Zimbabwe.
    Eh, va? Vad sägs om att läsa litet historia, vet ja'.
  • Dorian Ertymexx
    brandskyddskontroll skrev 2011-02-17 17:44:22 följande:
    Varför inte låta det Afrikanska folket tala för sig själva?

" target="_blank">

Japp, för allt som finns på Youtube är sant, och alla afrikaner är preciiiis likadana!
  • Dorian Ertymexx
    ThePointOfItAll skrev 2011-02-17 18:35:36 följande:
    Vilket afrikanska folk? Du är väl medveten om att det är den mest mångkulturella kontinenten? De flesta sjunger inte om att döda vita, det är 900 miljoner människor du talar om. Eller är Sveriges 9 miljoner en enhetlig grupp med exakt likadana värderingar? Inte ett så genomtänkt inlägg från din sida va?
    Beror på vem du frågar... Vissa tror ju att alla svenskar, oavsett om de är norrbaggar eller reservdanskar, från 08 eller götet, är östermalmare eller bandidos är preciiiiis likadana...
  • Dorian Ertymexx
    brandskyddskontroll skrev 2011-02-17 19:53:08 följande:
    Detta är ingen en liten grupp extremister. Är det någon som talar för svarta i Sydafrika så är det Nelson Mandela.
    Aha. Så om Jimmy Åkesson säger något kan vi liksom kallt anta att "alla européer" står bakom honom?
  • Dorian Ertymexx
    brandskyddskontroll skrev 2011-02-18 21:45:06 följande:
    Boere är en etnisk, inte politisk grupp, och består av efterkommare av nederlandska och tyska utvandrare. Boer är Afrikaans och betyder farmare. Sången i fråga uppmanar till folkmord och etnisk rensning.

Trådstarten ställer frågan, "Är detta perverst"?

Jag anser att det pågående folkmordet i Sydafrika, och dets nedtystning i medierna, är inte bara perverst, men ett brott mot mänskligheten.
    Nu är det så att jag känner en vit sydafrikan, och han flyttade inte hit för att de svarta var så hemska mot de vita, om man så säger...
  • Dorian Ertymexx
    brandskyddskontroll skrev 2011-02-24 18:49:36 följande:
    Mitt fel, skulle startat ny tråd.
    Toboas skrev 2011-02-19 08:30:04 följande:
    Jodå, jag vet det. Jag har en vän som är boer. Det jag vände mig emot var att man i klippet översatte det till "vita personer" när det handlade om en kampsång från ANC som riktade sig mot de styrande.
    Hamba Hamba kahle Mkhonto Mkhonto we-Mkhonto,
    Mkhonto Wesizwe 2x
    Thina Thin' abant' boMkhonto sizimisele
    ukuwabulala wona amabhunu. 2x

[Go Go well Mkhonto Mkhonto you Mkhonto,
    Mkhonto Wesizwe 2x
    We We the people of Mkhonto we are determined
    to kill the Boers.] 2x

Det var National Party som var styrande. Märk att dessa spjutkastare sjunger "kill the boers", inte "kill the NP". Fast att sjunga om att mörda et helt politiskt parti är ju perverst i sig.

Så resonerar man nu:
    www.eyewitnessnews.co.za/articleprog.aspx?id=...
    Man får altså uppmana till mord mot folkgrupp, om denna folkgrupp bara är vit.
    De lever inte i Sverige. De lever i ett land där man nyligen uppmuntrade till mord mot folkgrupp, så länge den var svart. Det blir litet så då.
  • Dorian Ertymexx
    brandskyddskontroll skrev 2011-02-26 00:19:33 följande:
    Varför tycker du inte att vita ska ha rätt till självstyre? Sedan 1994 har Sydafrika varit ett enpartisystem med vänsterextrema ANC permanent vid makten och helt utan någon reell opposition.
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 14:29:00 följande:
    De lever inte i Sverige. De lever i ett land där man nyligen uppmuntrade till mord mot folkgrupp, så länge den var svart. Det blir litet så då.
    Något folkmord på svarta har man aldrig genomfört, förespråkat eller haft för avsikt att genomföra i Sydafrika, förutom för det folkmord på afrikaner med nederländsk/tyskt ursprung som ANC och MK förespråkar.

Exempel på folkmord på svarta är folkmorden i Rwanda och Burundi, och kan du gissa hudfärgen på de som genomförde de folkmorden?
    Vet du vad, du kan få diskutera det med min (vita) sydafrikanska bekant.
Svar på tråden Är detta perverst?