Snabb efterrätt
Jag är i stort behov utav ett snabbt och smidigt recept på en efterrätt.
Ge mig alla förslag ni har......
Jag är i stort behov utav ett snabbt och smidigt recept på en efterrätt.
Ge mig alla förslag ni har......
Köp pannacotta pulver, jätte gott
Det beror ju såklart på vad du har hemma.
kladdkaka är en snabb och smidig efterrätt. För att göra det festligare kan du ju göra dom som muffins istället, dvs i muffinsformar eller liknande. glass eller grädde till.
Alternativ två.
Skära ner frukter i mindre bitar, banan/äpple/päron/clementin/sharon/melon. Lägga i en ugnssäker form, riva choklad över och in i ugnen ca 15-20 min. Servera glass till.
Jag ska handla innan, så det är inget problem.
Ska bjuda på det imorgon, men har ingen som helst ideer idag....
Jag älskar marängsviss. Varva maränger, glass, vispad grädde och bananer. Ringla chokladsås på. Byt ut bananerna mot annan frukt om du inte gillar banan (det gör inte jag, men just i denna rätt är det ett måste... )
Smulpaj går ju fort. Förbered degen så när det snart är dags tar du blåbär från frysen och strör sedan över degen. In i ugnen och servera med glass eller vaniljsås.
Istället för blåbär så kan du ju ha äpplen, rabarber, päron eller ngt annat som just du tycker om.
Hoppas att ni får en trevlig middag.
Annars är jag oxå förtjust i GINO.... banan/kiwi/jordgubbar och sedan vitchoklad på. In i ugnen och servera med glass. Här kan man oxå ta bort eller lägga till frukt som man själv tycker om. Det brukar iaf jag göra. :)
Tack så mycket för era förslag... .
Inlagd päron på burk och grädde bjöd alltid min farmor på:P
Snabbare än snabb:
Krossa typ digestivekex i botten på et glas.
Häll på en klick kesella vanilj.
I med hallon (eller andra bär)
På med en klick kesella vanilj.
Riv ev lite choklad över (eller stössel)
Servera.
Pannacotta går superfort att göra, men den ska ju stelna ett par timmar sen.
Äppelpaj med kokos är gott och enkelt.
www.recepten.se/recept/aeppelpaj_smulpaj.html