Inlägg från: Ocensurerad |Visa alla inlägg
  • Ocensurerad

Undersköterska efter omvårdnadsprogrammet?

Astarte skrev 2011-02-15 15:21:31 följande:
    Men det här hänger väl ihop med debatten om ifall yrken är något man har eller något man är? Det känns som samma sak. Även om någon äör arbetslös känns det väl ok om man säger "jag är undersköterska", likväl som att säga "jag är sjuksköterska". Titeln behöver inte ha med arbetssituationen precis just nu att göra. Därmot kan man bli undersköterska utan att ha läst en enda poäng, men genom att ha jobbat sig till en sådan anställning. Det finns alltså flera vägar till titeln.
    Fast där ÄR det skillnad.. En sjuksköterska som har kvar sin legitimation hela livet (om man inte får den indragen) är just sjuksköterska ända in i graven.... Medans en undersköterska inte är det om man inte jobbar som det...
  • Ocensurerad

Inser att det här är döfött..

Lämnar tråden och lämnar er åt ert öde!

• Ocensurerad
    Martina86 skrev 2011-02-15 15:34:27 följande:
    NEJ!
    Det är samma rakt igenom, det enda som kan skilja är hur många dagar du får arbeta utan utbildning!
    Nej vem som helst får inte kalla sig USK, om man inte läst till det
    Det är verkligen döfött att få henne att förstå.. Spelar ingen roll vad det handlar om, lika bra att man ger upp. Annars blir man bara ännu surare...
  • Ocensurerad
    bakeacake83 skrev 2011-02-15 15:39:20 följande:
    För de som vill veta så finns ts i trdåen igen under annant namn (börjar på O) är dock inte jag. Men jag tänker avbryta mitt medlemskap och byta namn för att inte förväxlas som ts men jag återkommer.
    Nu får du fan ge dig! DU har ingen jävla rätt att påstå saker som du inte har bevis för.

Ja, de är dags att du avreggar dig innan du hinner bli avstängd!!
  • Ocensurerad
    PiaSofia skrev 2011-02-15 15:50:51 följande:
    Förlåt men jag trodde/tror fortfarande att du är ts (bakecake) eftersom du använder samma språk som henne. Men ber om ursäkt.