• Anonym (hjälp)

barnporr

Jag hittade idag barnporr i min pappas telefon, så just nu rusar tusen tankar genom mitt huvud.

Tänk om han utsatt mitt barn för övergrepp?
    Hur går jag tillväga för att reda ut om mitt barn blivit drabbad?
    Vart vänder jag mig?

Jag kommer att polisanmäla min pappa.

Men hur ska jag hjälpa mitt barn? 

• Svar på tråden barnporr
  • Anonym (hjälp)

Som sagt kan inte tänka ordentligt just nu.
    Vill tillägga att mitt barn tillbringar mycket tid med min pappa och detta är något jag måste försöka lösa på ett smidigt sätt.
    Även om han inte förgripit sig på sitt barnbarn, så är det inte lämpligt att mitt barn är hos honom kämmer jag.

som jag sa så kommer jag ju anmäla detta till polisen och då kanske min pappa hamnar i fängelse, mitt barn är 6 år gammalt och van vid att ha morfar omkring sig.

Det är ju han som tagit hand om barnen när jag jobbar kvällar

Bara tanken på att mitt barn kan ha råkat ut för något får det att vrida sig i hela mig.
    Eller sett några av dessa bilder.
    Det var verkligen grova bilder.

Tanken att han kanske fotograferat mitt barn, ganager mig.

Ska jag fråga mitt  barn? 
    I såfall hur ställer man frågor för att inte leda barnet?
    Ska jag ta mitt barn till bup? 

• Anonym (hjälp)

Är det ok att bryta kontakten med mitt barns morfar även om han inte gjort mitt barn något?
    Vi har alltid haft nära relation, umgåtts dagligen, barnbarnen besöker honom nästan dagligen.

Hur förklarar man att inte träffa morfar igen? 

• Anonym (hjälp)
    Anonym (hjälp) skrev 2011-02-11 23:45:07 följande:
    Är det ok att bryta kontakten med mitt barns morfar även om han inte gjort mitt barn något?
    Vi har alltid haft nära relation, umgåtts dagligen, barnbarnen besöker honom nästan dagligen.

Hur förklarar man att inte träffa morfar igen? 
    Jag vet att det är ok att bryta kontakten och troligast nödvändigt.
    jag bara skriver och skriver just nu för jag vet inte vad jag ska ta mig till eller hur jag ska bära mig åt.
    Är så förtvivlat rädd för mitt barns skull och vet varken in eller ut hur jag ska gå till väga för att göra mitt bästa för min lilla.

Och hur detta kommer påverka mitt barn 
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Jag antar att du redan vidtagit en massa åtgärder efter ditt fynd i din pappas mobil. Jag tycker att du ska anmäla detta till polisen och fråga dem vad som är nästa steg i hanteringen.
    Det är naturligtvis ett stort steg att bryta med sin pappa och morfar till barnbarnet. Men oavsett om han har förgripit sig på ditt barn eller inte så är det oerhört graverande att ha grova barnporrbilder i mobil. Det är tillräckligt skäl att inte lämna barn ensam med honom.
    Hur den fortsatta utredningen ska se ut vet polisen och socialtjänsten dit du måste vända dig.
    Ta stöd av någon så att du slipper hantera den här svåra situationen alldeles själv. Men börja inte någon utfrågning av ditt barn då det kan förstöra den fortsatta utredningen.
    Du får se det som att det var tur att du upptäckte det här. Nu kan du skydda ditt barn.
    Hoppas det går bra för er.
    Med vänlig hälsning!
    Margit

• Anonym (hjälp)

Tack för ditt svar Margit.

Vi har tagit kontakt med 2 föreningar för anhöriga när det gäller sexuella brott.
    Och även lämnat in minneskortet till polis stationen.

Just nu har det mesta lugnat sig och det finns inga direkta signaler på att barnen ska råkat ut för övergrepp, jag fick även rådet från en annan så jag har inte frågat ut dom.
    Dom sa att om dom har något att berätta så kommer det fram.

Tog kontakt med bup dock, bara så den äldsta ska kunna få tala, den minsta har ju inte börjat tala riktigt ännu.

Mvh

Svar på tråden barnporr