Laga mat i järngryta
tycker iaf jag är kul
hur gör ni?
vilken temperatur har ni tillsaker? en sak som blir god är att slänga i en halv lök, eller några halvor.
tycker iaf jag är kul
hur gör ni?
vilken temperatur har ni tillsaker? en sak som blir god är att slänga i en halv lök, eller några halvor.
Jag lagar alla grytor i gjutjärnsgrytor och steker det mesta i en gjutjärnspanna.
Personligen tycker jag att det blir bättre med gjutjärn. Men det är jag det.
Jag använder gjutjärnsgrytan till allt möjligt, gör mycket olika grytor där jag slänger i det som finns i kylen.
Jag lagar alla grytor i gjutjärnsgrytor och steker det mesta i en gjutjärnspanna.
Personligen tycker jag att det blir bättre med gjutjärn. Men det är jag det.
Jag använder nästan bar gjutjärnsgrytan, tycker inte jag får plats i stekpanna.
Jag sätter grytan på plattan, sätter på plattan på 5 låter stå någon min. Slänger i en liten klick smör, det ska fräsa till och den ska fara runt då är grytan tillräckligt het och resten av smöret åker i. Och direkt efter i med det som ska stekas.
Viktigaste med gjutgärns grytor är doch diskningen efteråt, använd aldrig diskmedel och låt grytan aldrig självtorka. Sätt den fuktiga grytan på plattan och sätt på den så all fukt avdustar snabbt och pensla på lite matolja. Har haft min gryta i snart 17 år och den är fortfarande som ny.