Hur träna och äta för att få bort mage?
Är inte överviktig, är ca 168 cm lång och väger strax över 60 kg, men mitt idjemått är uppe på 90 cm och jag ser gravid ut. Riktig putmage och byxorna passar inte längre. När jag vägde ca 57 kg var jag nöjd. Men hela hösten var jag lat/blev opererad/hade ont i ryggen vilket gjorde att jag låg hemma och åt och la på mig en massa istället för att träna och greja. Jag jobbar på förskola och äter samma mat som barnen. Husmanskost (liten portion) med en knäcke och en halv frukt och vatten som dryck till lunch. Frukosten äter jag oftast i två delar. Jag vill ha det nyttiga så därför äter jag naturell lättfil/ youghurt med banan och russin eller lite bär och solrosfrön och linfrön. Detta äter jag tidigt hemma innan jobb. På jobbfrukosten med barnen äter jag sen 1-2 knäckemackor med olika pålägg beroende på vad som finns då. Kaffe eller juice till. Mellanmålen på jobb är rena sockerbomber som kräm, nyponsoppa, pannkaka etc. Äter dock ändå när jag jobbar länge eftersom jag annars blir så himla hungrig. Kvällsmaten består av husmanskost. Ibland tar jag en frukt eller smoothie senare på kvällen. Jag är ute och går en timme några (2-3) dagar i veckan, tränar zumba 1-2 dagar i veckan med. Räcker det? Funderar på att börja styrketräna med antingen hemma eller på gym. Vad tror ni om detta? Kommer det att funka. Har precis kommit igång med träningen så jag ser inga resultat än...