• Tikka

Samla streckkoder på Pampers??

Jo, samlar man strecckoder på Pampers blöjor som man gör med LIbero? Hittar inget om det på deras hemsida. Har fått i gåva 7 paket New Baby och den i nästa storlek, kan de heta Mini? Nu undrar jag ju om det går att samla koderna eller liknande?

• Svar på tråden Samla streckkoder på Pampers??
  • PruttPottan

Har aldrig hört det men å andra sidan skulle jag hellre släpa mitt barn i snön efter bilen är sätta på honom en pampers.

Tror bara det är Libero som har detta.

• Anna4

Gillar heller inte pampers..
    Men en gång har de haft att man samlar streckkoder var det då. Fem steckkoder in och man fick en check på 100 kr att handla för. Pampers är väl amerikanskt (?) men de brukar samarbeta med Fischer price ibland enligt en kompis. Spara streckkoder och märken om du orkar. Jag hade dem i ett skåp i flera år innan det kom ett erbjudande (på hyllan på Ica) och fick då checker för 500 kr.

• Tikka
    RadarQueen skrev 2011-02-13 16:19:59 följande:
    Har aldrig hört det men å andra sidan skulle jag hellre släpa mitt barn i snön efter bilen är sätta på honom en pampers.

Tror bara det är Libero som har detta.
    Vad är det för fel på dem? Vi har fått dem av en vän och vi kommer att få alla blöjor till bebis, genom denna vän. Känns som att om de är gratis och inte direkt radioaktiva måste de gå att använda. Nä, men allvarligt. Vad är felet?
  • VildaBusan

Jag tycker tvärtom, älskar pampers blöjor. Liberos blöjor läckte bara för vår son och tycker att de är lite mer plastiga än pampers.

• PruttPottan
    Tikka skrev 2011-02-13 21:40:47 följande:
    Vad är det för fel på dem? Vi har fått dem av en vän och vi kommer att få alla blöjor till bebis, genom denna vän. Känns som att om de är gratis och inte direkt radioaktiva måste de gå att använda. Nä, men allvarligt. Vad är felet?
    Fel? Tja förutom att de bränner hål på skinnet på sonen så är de säkert jättebra. Alla har givetvis inte det problemet men det räckte med en vecka med skrik och gråt av smärta för att vi ska avstå =)
    Jag tycker dessutom de är alldeles för tunna och suger upp sämre.
  • Anna4

Jag tänker lite på frakten, libero är väl svenskt medan pampers importeras?

• Tikka
    RadarQueen skrev 2011-02-13 22:34:53 följande:
    Fel? Tja förutom att de bränner hål på skinnet på sonen så är de säkert jättebra. Alla har givetvis inte det problemet men det räckte med en vecka med skrik och gråt av smärta för att vi ska avstå =)
    Jag tycker dessutom de är alldeles för tunna och suger upp sämre.
    Ok, så det är "bara" er personliga erfarenhet av blöjorna? Jag trodde kanske du visste nåt exceptionellt illa om Pampers blöjor. :) Det var iaf synd att det skule bli så illa för sonen. Jag vet att vi köpte Pampers som första blöjor till dottern men sedan fick vi av min farmor Libero blöjor en gång i månaden och då blev det att vi köpte samma sort själv när vi ändå handlade och samlade koder. Men nu har vi fått från annat håll och det står redan 7 kartonger, eller ja 14 paket, blöjor här från Pampers och jag tänkte väl kanske inte så mycket på det just då. Vi har ingen möjlighet att byta till en annan sort så jag hoppades nog bara att Pampers kommer funka, annars får jag väl sälja dem :(
  • Anna4

Bara tacka o ta emot om det är gratis! Blir säkert bra!

• Super blondinen

Våran dotter blev helt förstörd av Pampers och vänninans dotter blev lika förstörd.
    Vet fler på dagis som fått lida av Pampers syndromet då jag tog upp det med förskole lärarna.
    Vist är det jätte snällt att få blöjor gratis.
    Men fråga om de inte kan ge er Libero i stället.
    Stackars barn om det åker på Pampers syndromet med röd svullen skärt eller massa röda svidande märken i hela underlivet.

Nej pampers skulle förbjudas det är min mening eller sättas varnings text på det så som man gör på ciggareter.

• straw2008

Vi snvänder inte pamper då man måste byta var 30e minut, de sväller upp något sjukt o blir svampiga. Använder bara libero eller huggis

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tikka
    Super blondinen skrev 2011-02-14 09:46:09 följande:
    Våran dotter blev helt förstörd av Pampers och vänninans dotter blev lika förstörd.
    Vet fler på dagis som fått lida av Pampers syndromet då jag tog upp det med förskole lärarna.
    Vist är det jätte snällt att få blöjor gratis.
    Men fråga om de inte kan ge er Libero i stället.
    Stackars barn om det åker på Pampers syndromet med röd svullen skärt eller massa röda svidande märken i hela underlivet.

Nej pampers skulle förbjudas det är min mening eller sättas varnings text på det så som man gör på ciggareter.
    Nej, jag kommer inte be att få en annan sort. Det är dessutom omöjligt och det känns väldigt otacksamt. Jag har däremot påpekat att vi inte använde Pampers till dottern och att det kanske inte fungerar men fick då till svar att det var bara att sälja dem om vi ville.
    straw2008 skrev 2011-02-14 15:28:46 följande:
    Vi snvänder inte pamper då man måste byta var 30e minut, de sväller upp något sjukt o blir svampiga. Använder bara libero eller huggis
    Jo kanske måste man byta ofta men det tycker jag man gjorde med Libero också. Är de dessutom gratis kan man kosta på sig att byta ännu mer ofta. Eller åtminstone köpa Libero och använda varannan?
  • PruttPottan
    Tikka skrev 2011-02-14 09:20:51 följande:
    Ok, så det är "bara" er personliga erfarenhet av blöjorna? Jag trodde kanske du visste nåt exceptionellt illa om Pampers blöjor. :) Det var iaf synd att det skule bli så illa för sonen. Jag vet att vi köpte Pampers som första blöjor till dottern men sedan fick vi av min farmor Libero blöjor en gång i månaden och då blev det att vi köpte samma sort själv när vi ändå handlade och samlade koder. Men nu har vi fått från annat håll och det står redan 7 kartonger, eller ja 14 paket, blöjor här från Pampers och jag tänkte väl kanske inte så mycket på det just då. Vi har ingen möjlighet att byta till en annan sort så jag hoppades nog bara att Pampers kommer funka, annars får jag väl sälja dem :(
    Jepp "bara" av egna erfarenheter. Men jag skulle säga samma om Huggies och andra blöjor.
    Minns attt jag stod och förundrades som gravid över vad man skulle tvingas att välja bland. Men det löste sig självt, tyvärr med sonen som testkanin.

När det kommer till miljö osv så skiter jag fullkomligt i om det dör några gråsuggor extra när de tillverkar Libero, men tyvärr har jag inget smaskigt att komma med som försätter Pampers i dålig dager *s*

14 paket har du snart gjort slut på om de funkar, vi hamstade nu när Willys hade sin kampanj så det står 20-talet blöjaket överallt *s*

Väldigt OT blev detta nu..

Kan nämna också att sonen faktiskt hade Pampers när han var miniliten, då tog vi lite vad som fanns på Neo som hade både Libero och Pampers, det var först runt nr 4 han började reagera..
  • Tikka
    RadarQueen skrev 2011-02-15 00:10:26 följande:
    Jepp "bara" av egna erfarenheter. Men jag skulle säga samma om Huggies och andra blöjor.
    Minns attt jag stod och förundrades som gravid över vad man skulle tvingas att välja bland. Men det löste sig självt, tyvärr med sonen som testkanin.

När det kommer till miljö osv så skiter jag fullkomligt i om det dör några gråsuggor extra när de tillverkar Libero, men tyvärr har jag inget smaskigt att komma med som försätter Pampers i dålig dager *s*

14 paket har du snart gjort slut på om de funkar, vi hamstade nu när Willys hade sin kampanj så det står 20-talet blöjaket överallt *s*

Väldigt OT blev detta nu..

Kan nämna också att sonen faktiskt hade Pampers när han var miniliten, då tog vi lite vad som fanns på Neo som hade både Libero och Pampers, det var först runt nr 4 han började reagera..
    Vi låg på Neo en månad och de hade bara Libero där. Jag bryr mig inte heller (tyvärr) så mycket om gråsuggor Obestämd hoppas bara på att de här ska fungera och är det så att det inte fungerar kan vi ju alltid tacka nej, nästa gång han frågar eller sälja dem.
    Ja, lite OT blev det men eftersom jag själv varit med och styrt "samtalet" ditåt så stör det inte mig... Glad
  • PruttPottan
    Tikka skrev 2011-02-15 10:13:37 följande:
    Vi låg på Neo en månad och de hade bara Libero där. Jag bryr mig inte heller (tyvärr) så mycket om gråsuggor Obestämd hoppas bara på att de här ska fungera och är det så att det inte fungerar kan vi ju alltid tacka nej, nästa gång han frågar eller sälja dem.
    Ja, lite OT blev det men eftersom jag själv varit med och styrt "samtalet" ditåt så stör det inte mig... Glad
    Alltså får du dem gratiis så ta emot och testa dem, hade Pampers funkat för oss hade jag ändå haft Libero på natten för jag tycker de suger upp bättre, fast det blir ju läckage iaf med jämna mellanrum.

Är det nån nära ni får dem av kanske de märker att ni säljer dem, annars kör på. Blöjor är ju inte billiga (därför vi har 18 paket ståendes efter willys kampanj *s*)

Jo.. OT så det förslår *s* Men kul iaf ;)

När jag ändå är lite OT så vill jag varna er som samlar Liberokoder, det finns en maxgräns å 4500 poäng och mycket svårt attt hitta den infon innan tyckker jag. Så nu har jag värdelösa 600 på både mitt och sambons konto :/  Borde planerat bättre *s*
  • Tikka

RadarQueen: Vi är inte nära bekant med honom vi får blöjorna av. Det är han som sagt att vi får sälja dem om vi inte kan använda dem :)

• PruttPottan
    Tikka skrev 2011-02-19 11:47:52 följande:
    RadarQueen: Vi är inte nära bekant med honom vi får blöjorna av. Det är han som sagt att vi får sälja dem om vi inte kan använda dem :)
    Då hade jag sålt som bara den, på sitt sätt sponsrar det isf inköp av andra märken. Finns ju faktiskt dem som föredrar Pampers framför Libero =)
  • Tikka

Ja, vi får se vad som händer. :)

Svar på tråden Samla streckkoder på Pampers??