Tikka skrev 2011-02-14 09:20:51 följande:
Ok, så det är "bara" er personliga erfarenhet av blöjorna? Jag trodde kanske du visste nåt exceptionellt illa om Pampers blöjor. :) Det var iaf synd att det skule bli så illa för sonen. Jag vet att vi köpte Pampers som första blöjor till dottern men sedan fick vi av min farmor Libero blöjor en gång i månaden och då blev det att vi köpte samma sort själv när vi ändå handlade och samlade koder. Men nu har vi fått från annat håll och det står redan 7 kartonger, eller ja 14 paket, blöjor här från Pampers och jag tänkte väl kanske inte så mycket på det just då. Vi har ingen möjlighet att byta till en annan sort så jag hoppades nog bara att Pampers kommer funka, annars får jag väl sälja dem :(
Jepp "bara" av egna erfarenheter. Men jag skulle säga samma om Huggies och andra blöjor.
Minns attt jag stod och förundrades som gravid över vad man skulle tvingas att välja bland. Men det löste sig självt, tyvärr med sonen som testkanin.
När det kommer till miljö osv så skiter jag fullkomligt i om det dör några gråsuggor extra när de tillverkar Libero, men tyvärr har jag inget smaskigt att komma med som försätter Pampers i dålig dager *s*
14 paket har du snart gjort slut på om de funkar, vi hamstade nu när Willys hade sin kampanj så det står 20-talet blöjaket överallt *s*
Väldigt OT blev detta nu..
Kan nämna också att sonen faktiskt hade Pampers när han var miniliten, då tog vi lite vad som fanns på Neo som hade både Libero och Pampers, det var först runt nr 4 han började reagera..