mallorca cala bona
Är det några fler än jag och min familj som ska åka till cala Bona Mallorca i maj från sundsvall?!
Är det några fler än jag och min familj som ska åka till cala Bona Mallorca i maj från sundsvall?!
Hej!
Nej, men vi åker från karlstad i maj :)
Nej, men vi åker från Stockholm i juni. Andra gången vi åker dit. Perfekt!
Ok, vi åker den 13 maj :) längtar som tusan!
Nej, stranden vid hotellet verkar inte vara bra, men jag läste nånstans att det stannar en buss utanför hotellet som går till en jättebra strand, inte alls långt där ifrån. som tur är :)
Tack för tipset för man vill gärna bada där det är mer barnvänligt..
Hej hopp!
Ska dit med sambo och 17-månaders son i maj!
Någon som vet hur det är med maten på hotellet?
Vi tänker nog skippa All Inclusive och se hur det är istället, men hur är maten i "byn" och är det lätt/smidigt att ta sig dit?
Några tips för flygresan förresten..? Första gången vi flyger så "länge" med sonen!
Maten på Sunwin resorthotellet var suverän. Den var faktiskt så god så att vi i år bestämmde oss för att ta all inclusive. Bra buffé som ändrar tema och bra barnbuffe med mat som alla barn känner igen. Frukosten var inte av denna värld, det fanns allt + en kock som tillagar omelett efter dina önskemål. Så maten kan jag verkligen ge toppbetyg.
Inne i byn finns en fåtal restauranger och det flesta är nog lite av snabbmatsrestauranger typ pizzeria och så. Vi åt lunch några gånger i byn och det e ok. Det finns några fina restauranger me då ska man nog ha "väluppfostrade" barn om man ska gå dit.
Däremot så finns många restauranger i Cala Millor som ligger 20 minuters gångväg därifrån.
Vägen in till byn går via en strandpromenad som är asfalterad så det e lätt med barnvagnar. Sen fortsätter den bort till Cala Millor.
Små russinpaket, små kexpaket, böcker, kanske någon liten bil. Vi sjunger mycket tex för våra barn. Ett tips är att inte beställa mat på flyget om ni ska ha barn i famnen. Vi har försökt några gånger men anntingen får man äta i omgångar eller så har man en barnhand i maten. Med tanke på att flygresan inte är så lång så ät något på flygplatsen istället. Packa ner lite frukt och köp tex 3-kants macka på Arlanda att äta på planet. Lättare att äta macka än att försöka ha en bricka i fred
Åker ni med Ving? Vilket flygbolag?