mallorca cala bona
Är det några fler än jag och min familj som ska åka till cala Bona Mallorca i maj från sundsvall?!
Är det några fler än jag och min familj som ska åka till cala Bona Mallorca i maj från sundsvall?!
TACK för tips båda!
Ska nog köpa ett par nya leksaker/böcker och överraska med då och då på planet!
Flyger med Ving (Thomas Cook Airlines), men ska försöka boka extra benutrymme, det kan man ju göra mot en kostnad (och om det finns plats såklart).
Bra tips med maten, hade jag aldrig tänkt på annars!
Några frågor till (om ni har tid):
- Finns det barnmat på plats? Välling/gröt? Eller är det sjukt mkt dyrare?
- Finns det något speciellt man ska vaccinera mot som inte ingår i vaccinationspaketet? Sonen är sedan innan vaccinerad mot TBC (då han är 1/4 turkisk), men är det någon annan typ magsjuka eller något vi ska tänka på?
- Vad har man för skor till så små barn när det är varmt? Sandaler typ "Viking" känns så varmt? Flip flops kan man ju inte ha när man är så liten... Ja, några tips helt enkelt?
- Annat vi bör tänka på att ta med? Förutom reseapotek, mat o sånt. Blöjor?? Eller kan man köpa där?
Har bokat "Happy baby" med terrass mot poolen, så vi borde få det rätt bekvämt med sonen :)
Kram och tack!
Thomas Cook är bra. Man brukar få en liten babypåse utan extra kostnad. I den finns en fruktpurré, vatten, banan och en liten ask russin/smartis. På hotellets supermarket finns att köpa barnmat, fruktpurréer, välling och gröt, men det e liiitet utbud så det kanske inte finns just det ni ska ha. Vi har alltid tagit med välling och gröt men köpt fruktburkar på plats eller tagit från frukostbuffén. Vi har aldrig vaccinerat barnen eller oss på "korta" resor. Våra barn har haft typ sandaler eller gått barfota. Flera gånger har vi köpt skor på plats, då kan man hitta billiga sandaler som funkar utmärkt i en vecka. Men annars är det mest barfota som gäller. Ta med flera solhattar/kepsar eftersom dom har solhatt när dom badar så blir dom blöta. Ta med blöjor, det e ganska dyrt och ofta så luktar blöjor i utlandet mycket parfym. Lägg blöjpaketet under vagnen när ni checkar in så slipper ni tyngden. Bara att fråga på. Jag ger gärna tips. Kan maila min solsemesterpacklista om du vill
Nu har jag visserligen tjejer men mycket e ju lika.
Vi ska också åka till Cala Bona Sunwing resort i sommar. Åker veckan innan midsommar från landvetter.
Åker med min sambo och våra två killa 2,5 och 7 år gamla. Har beställt all inclusive och hoppas att det ska bli bra. Längtar sååå efter att få lite sol och värme...och en smula lugn och ro (om det nu är möljigt med två busiga killar med )
Någon mer som ska åka i slutet av juni?
Myzan ska åka till cala bona i juni men från stockholm...Mina barn är 3 år och 9 år och dom längtar precis som jag jätte mycket ..jag ville åka till Alcudia igentligen men det blev cala bona istället
Alcudia är också jättefint. Det e ju mycket större än Cala Bona och har en jättefin sandstrand som är låååånggrund vilket är suveränt med barn. Om man vill åka till ett sunwinghotell så är Cala Bona billigare.
Hoppar in här med en fråga om det går bra.
Vi åker till Sunwing Cala Bona i juli och funderar lite på om vi ska välja all inklusive. Är den prisvärt? Det blir ju ändå 12000 för oss i två veckor, äter man verkligen för så mycket om man betalar vid varje tillfälle man annars äter ute och köper "hem" och äter frukost i sin lägenhet? Hur är priserna där?
Och är det då "gratis" i limebar på kvällarna, men läsk och öl när man är där och kollar på showerna eller är det bara på speciella ställen man kan dricka det som ingår i all inklusive?
Vi tyckte att maten var helt suverän där. Jättefräsch och jättegod. Dom har olika teman och det var supergott.
Vi har räknat på att man tjänar gott på att ta all inclusive istället föra tt äta på restaurangerna. + att det hela tiden finns snacks, dricka och glass att tillgå.
Om ni vill testa så kan ni ju alltid ta all inclusive ena veckan och sen andra veckan så äter ni ute på andra restauranger. Alt så tar ni det som heter inclusive, då ingår frukost och 5 luncher och 5 middagar, men bara dryck till maten.
Dryck för All Inclusive-gäster finns i La Tasca Bar, Lime Bar, Fino och i glasskiosken.
Det finns markerat på drinklistorna vilka drycker som ingår i All Inclusive.
Tack för ditt svar Myzan. Det lutar nog att vi väljer all inklusive.