Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG

Ber ni om lov för att klippa barnet?

Nej.

Nu går vi förvisso inte till frisören, min son har axellångt hår och jag toppar det bara samt klipper luggen. Jag skulle aldrig komma på att snagga honom eller något dylikt, men det har inget med hänsyn till pappan att göra utan till min son (plus att jag anser det är asfult). Vill han en dag färga håret så kommer jag att nämna det, men mer i syfte att informera än att be om lov - det är jag som står för hur sonen ser ut (inte så att pappan är "förbjuden" att lägga sig i, han har bara aldrig visat tillstymelse till intresse, ens när vi levde tillsammans)

Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • MammaG
    bakeacake skrev 2011-02-14 06:51:52 följande:
    Allt ska ju vara godkännt av båda parter när man har delad vårdnad. Det brukar ju bli ett jävla liv om en pappa gör nått som en mamma inte tycker är ok. Därav frågan...
    Det behöver inte dras in absurdum. Jag kan faktiskt inte komma på något jag "ber om lov" för att göra. Å andra sidan bor barnet heltid hos mig och jag har huvudansvaret på alla plan
  • MammaG

Nu skrev MiSa08 precis vad jag skulle skriva nu när jag väl hittat den tråd jag antar att du refererar till: det är en sabla skillnad på att "klippa håret" och helt sonika raka av det.
    Din rubrik är missvisande, du skulle ha skrivit vad det handlade om

Så: nu skulle jag aldrig raka av håret av min son, då jag anser att det är bland det fulaste som finns - men skulle jag(efter ett slag i huvudet eller så) komma på idén skulle jag rådgöra med hans pappa först, och han skulle säga nej. Om han gjorde det skulle jag bli vansinnig

• MammaG
    fostermamma skrev 2011-02-14 13:10:34 följande:
    Misa08
    Jag tycker ändå det är mer "normalt" att en pappa skalar av sin sons huvud
    I vårat fall är det bio mamman
    Barnen ser ju sjuka ut !
    Varför är det normalt när en pappa gör det?
Svar på tråden Ber ni om lov för att klippa barnet?