Ber ni om lov för att klippa barnet?
Ni som har barn med nån ni inte lever tillsammans med och har delad vårdnad....
När det är dags för barnet att gå till frisören. Ringer ni till den andra vårdnadshavaren och ber om tillstånd då?
Ni som har barn med nån ni inte lever tillsammans med och har delad vårdnad....
När det är dags för barnet att gå till frisören. Ringer ni till den andra vårdnadshavaren och ber om tillstånd då?
Näpp.
Annat: Vi hinner diskutera det innan. Typ "Hon behöver klippas, jag bokar tid- Vilka tider går inte? Sen bokar vi utefter det". Sen om det är på den andre förälderns "veckor" är skitsamma och likaså om vem som följer, den som kan skjutsar oavsett vecka. Huvudsaken barnet blir klippt om det behövs.
Om det är någonting drastiskt, ja. T.ex att raka av allt hår eller färga.
Haha - nä. Dotterns pappa är nog mest tacksam att jag ringer och bokar. Han har inte öga för när det behövs, dessutom har har bättre tid att köra med dottern till frisören.
Nej inte så länge det rör vanliga klippningar för där vet jag redan att vi tycker samma. Skulle det vara något radikalt som att raka av håret så skulle jag fråga. När barnet är tillräckligt stort att önska själv så är det ju det som styr och skulle barnet önska något radikalt så skulle jag informera pappan om det faktiskt så att han var beredd eller fick komma med sina synpunkter.
Nu är vi inte separerade, men självklart säger man inte till om att toppa håret eller såna småsaker. Däremot att ändra frisyren radikalt, som att snagga ett långhårigt barn, låta barnet färga håret osv osv.
Allt annat är respektlöst.