• bakeacake

Ber ni om lov för att klippa barnet?

Ni som har barn med nån ni inte lever tillsammans med och har delad vårdnad....

När det är dags för barnet att gå till frisören. Ringer ni till den andra vårdnadshavaren och ber om tillstånd då?

www.sofiabrandon.wordpress.com - Hertiginnan av Bålsta...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ber ni om lov för att klippa barnet?
  • La Lola

Näpp.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • bakeacake
    La Lola skrev 2011-02-13 22:56:19 följande:
    Näpp.
    Då kan man ju undra varför man då blir förbannad som mamma för att pappan klippt barnet utan att fråga. (eller rakat av håret)

Nu menar ja ju inte att du blir det..
  • LillTussa

Annat: Vi hinner diskutera det innan. Typ "Hon behöver klippas, jag bokar tid- Vilka tider går inte? Sen bokar vi utefter det". Sen om det är på den andre förälderns "veckor" är skitsamma och likaså om vem som följer, den som kan skjutsar oavsett vecka. Huvudsaken barnet blir klippt om det behövs.

• oOMayaOo

Om det är någonting drastiskt, ja. T.ex att raka av allt hår eller färga.

• bakeacake
    oOMayaOo skrev 2011-02-13 23:00:03 följande:
    Om det är någonting drastiskt, ja. T.ex att raka av allt hår eller färga.
    Och om h*n skulle säga nej skulle du inte göra det?
  • Linda1976

Haha - nä. Dotterns pappa är nog mest tacksam att jag ringer och bokar. Han har inte öga för när det behövs, dessutom har har bättre tid att köra med dottern till frisören.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Millicent

Nej inte så länge det rör vanliga klippningar för där vet jag redan att vi tycker samma. Skulle det vara något radikalt som att raka av håret så skulle jag fråga. När barnet är tillräckligt stort att önska själv så är det ju det som styr och skulle barnet önska något radikalt så skulle jag informera pappan om det faktiskt så att han var beredd eller fick komma med sina synpunkter.

• bakeacake
    Linda1976 skrev 2011-02-13 23:02:13 följande:
    Haha - nä. Dotterns pappa är nog mest tacksam att jag ringer och bokar. Han har inte öga för när det behövs, dessutom har har bättre tid att köra med dottern till frisören.
    Så hur skulle du reagera om han gjorde det utan att fråga dig?
  • Bonanza

Nu är vi inte separerade, men självklart säger man inte till om att toppa håret eller såna småsaker. Däremot att ändra frisyren radikalt, som att snagga ett långhårigt barn, låta barnet färga håret osv osv.

Allt annat är respektlöst.

• Baryk
    LillTussa skrev 2011-02-13 22:59:24 följande:
    Annat: Vi hinner diskutera det innan. Typ "Hon behöver klippas, jag bokar tid- Vilka tider går inte? Sen bokar vi utefter det". Sen om det är på den andre förälderns "veckor" är skitsamma och likaså om vem som följer, den som kan skjutsar oavsett vecka. Huvudsaken barnet blir klippt om det behövs.
    Ungefär som vi då! Fast vi klipper våra barn själva, än så länge.
Svar på tråden Ber ni om lov för att klippa barnet?