• Anonym (besviken)

Fick ni någon Alla hjärtans dag present av eran respektive?

Jag blev iaf utan och det är inte annat än att jag känner mig lite besviken. Visst, jag vet att i hans familj firar dom knappt födelsedagar och jul, träffas på sin höjd, men inga presenter eller så. Så jag hade inte förväntat mig nått materiellt ting heller. Kräver inte massa presenter. Men ett sms eller ett telefonsamtal ang dagen till ära hade ju varit trevligt. Han var förbi en snabb sväng och hälsade på då han hade vägarna förbi och han har även messat idag, men inte ett ord om vilken dag det är eller så.. Jag har visserligen inte sagt något heller, men ville överraska honom med kortet jag skickat till honom. Vet att han är hemma nu, antingen har han inte kollat posten, eller så har det inte kommit fram eller så bryr han sig inte...hoppas inte på sistnämnda iaf. :/

Har ni fått något resp gett något av/till eran respektive? Skulle ni bli besvikna om ni inte fick en hälsning ens? eller det kanske är jag som är överkänslig....

• Svar på tråden Fick ni någon Alla hjärtans dag present av eran respektive?
  • s87a

Jag fick blommor & mitt favoritgodis. Min sambo fick ingenting av mig.

• Anonym (överraskad!)

Vi firar generellt inte sådana saker, men jag blev rejält överraskad iår... Fick blommor och ett presentkort på övernattning och behandling i sviten  på en nice ställe :) Jag gav ingenting till min man..... :) Det är ju som tur är en present som vi båda får glädje av och vi behöver lite "vuxentid" och ta hand om varandra.....med våra små älskingsvilddjur hemma behövs sånt ibland :)

• Hannah76

Fick te =) Som jag älskar.

Alla hjärtans dag betyder inget för mig. Jag ger främst enliten present till våra barn, vi fikar och myser.

Det är ju alla andra dagar som räknas, enligt mig.

I lördags bestämde sig lillasyster för att hon ville sova hos mormor och morfar, toppen tyckte vi och passade på att ta en sen middag på vår favoritrestaurang med storasyster.

Jag blir mer glad över en lapp/sms/fina ord en vanlig sketen tisdag än på alla hjärtans dag.

• 4 prinsar

Jaf fick en Dolce & Gabana parfym och en Hugo Boss prfym,han vet att jag älskar parfymer,har ett stort skåp fyllt med parfymer=)Han fick bara en chokladask med goda hjärtan i,han blev nöjd för det!

• realist
    Finbus skrev 2011-02-15 22:32:14 följande:
    Tyvärr är det så att våra barn präglas av vårt beteende, stor risk att de "ärver" din inställning oavsett om du lägger dig i eller inte.

För mig låter det som man säljer sig om man har sex som en handelsvara. Blir konstigt att få presenter och uppvaktning om det skall vara något i utbyte. Sex är något man skall ha för att båda vill, självklart om den ena är sugen kan man fråga sin partner vad man skall göra för att få hen på humör.
    Hur ska barnen präglas av hennes beteende när de inte är involverade i sina föräldrars sexliv?
    Om mannen uppvaktar henne med blommor, bio och choklad en kväll med syftet att få henne att slappna av lite, slippa tänka på hem och barn för en stund och för att få lust till sex är det väl inte något konstigt med det?

Det är nog inte särskilt stor chans att hennes man kommer hem med blommor och förklarar för barnen att mamma ska få dem för att han hoppas få ligga lite när de har gått och lagt sig.

Eller tycker ni/ tror det på allvar ni som ifrågasätter henne? 

En del går igång på blickar, några kyssar eller bara ett snuskigt ord. Andra vill känna sig speciella och bli uppvaktade och förförda för att komma i rätt stämning. Jag hör till sen senare kategorin och jag anser verkligen inte att jag på något sätt har en skadad tankebana eller fel syn på sex.  
  • R3becca

Jag fick en massa söta post-it-lappar uppsatta i hela köket, med några kärleksfulla meningar skrivet på :)
    Själv gav jag inget mer än en extra stor kram tillbaks.
    Vi ser inget speciellt med alla hjärtans dag. 

• satakatse

Är inte så mycket för de kommersiella alla hjärtansdag grejjen, men fick ett ros ändå.. och jag köpte bulle till fikat...

Jag är perfekt och om du inte kan ta det, tråkigt då för dig då
  • AlexandraK

Nä, ingen present. Men vi hade barnvakt och gick därför ut och åt middag och gick på bio. Jättemysigt! Notan betalade han.

• Jämthund

Jag fick världens överaskning av min kärlek. Kombinerade alla hjärtans dag med födelsedag i smögen på spa. Bubbel, massage, middag och kärlek. Oerhört romantiskt enligt mitt tycke;)

• schangol

haha nej
    julklapp fick jag köpa till mig själv och slå in o låtsas överraskad framför övriga familjen.

på alla hjärtans dag hade jag förberett mig med att på hans kort handla en snygg vårjacka och kom hem och sa denna har jag fått av dig i alla hjärtans dag present. sen var det inte mer med det... men till födelsedagen ställer jag till kaos om jag inte blir uppvaktad=/

handlar inte så mycket om vad det är utan det är själv uppvaktningen och tanken so är det fina=)

Svar på tråden Fick ni någon Alla hjärtans dag present av eran respektive?