Virre o Tesslita: Angående tidigare snack om panikångest så vill jag berätta min syn o erfarenhet av det.
Jag fick diagnosen år -01. Nu är det dock mycket, mycket bättre.
Jag fick gå i en grupp tillsammans med andra i samma situarion för att prata o disskutera vardera persons syn på sjukdomen.
Jag insåg efter en kort stund att det finns grader i helvetet...
Min sitution som var totalt okontrollerad med sammanbrott jag inte visste om förrän jag vaknat upp ur dom, min hjärtklappningar som gjorde att jag skakade så mycket att jag darrade med hakan, att jag kunde ha sönder något i min ångestattack o sedan ångra mig djupt eftersom det tex var min mormors gamla vas, som sagt, min situation som var detta o mycket där till upptäckte jag snart till min förvåning var väldigt banal i jämförelse med de andra....
En del av de i gruppen hade personlig assistent eftersom de tex inte kunde ta sig ut genom dörren på över månaden, inte hade psykiska möjligheten att klä sig o tvätta sig på morgonen mm mm mm ....
Vissa personer var bokstavligen fånge av sin hjärna som styrde dom mot deras egentliga vilja...
Det är en fruktansvärd sjukdom som skall tas på allvar!
Många säger: "Åh jag fick en ångestattack imorse, höll på o bryta ihop när sonen inte ville klä på sig och vi som hade bråttom o allt". De personerna tror sig lida av panikångest men har man inte diagnosen av en läkare så är det bättre att ta reda på vad det är först, för de personerna underkastar de personer som verkligen LIDER av det!
Personligen så lider jag inte längre, visst har jag stunder då jag mår sämre men det kan jag gott o väl leva med!
Tesslita: Ta hand om dig så gott du kan, mer går tyvärr inte att göra... bra att du har en sambo som hjälper dig!
Hoppas det går bra när bebisen kommer oxå.
Det kommer nog vara jobbigt men det är det för alla... känn dig inte ensam.
Våga ta emot hjälp, det vågade inte jag (för jag skulle va så himla bra), det ångrar jag....
// Jess