• Malwa

EnköpingsTråden Part3!!!!

Glada virre- försök bestämma ungefär när ni vill åka så går du in bara ngn dag innan och bokar, då brukar det finnas billiga restplatser kvar på flygen, så gör iallafall vi. vart i turkiet ska du? vi ska också ner i början av maj till svärföräldrarnas lägenhet i alanya, var där förra sommaren med när Alexander var liten, allt gick såååå bra alla var så förstående när vi hade barn med oss! Lycka till!

• Malwa

Glada-virre vi betalade 200kr per person ner till turkiet i maj förra året, bara flygstol Alexander åkte gratis, hem bet vi 600 per pers, så tio dagar för 800 var känndes helt överkomligt!
    Dessie- då ligger jag och sambon bara ett år efter er! firade sju år tillsammans igår!

• Malwa

Fler som hört att alla bvc ska läggas ner och det bara ska finnas en på västerleden? tycker isåfall att det är riktigt dåligt!!! tänk på oss stackare som inte har körkort, hur ska en mamma med fler än ett barn som tex bor i bergvreten och inte har körkort ta sig dit??? jo hon ska GÅ till andra sidan av stan för ett besök som oftast inte tar längre tid än en kvart jättekul! blir jättesur när jag tänker på det.Varför inte göra ett familjecentra närmare city???

• Malwa

Jo visst är det bra för en del! men det känns som om jag lika gärna kan väga och mäta mitt barn hemma istället för att trava runt halva stan för en kvarts undersökning! Tycker att bvc kunde finnas kvar i polishuset med, för dem som bor i centrum samt fanna/bergvreten!

• Malwa

Nika & Noel stort grattis! ska oxå ha en till liten groda i början på juli, har en son som är lika gammal som Noel med, så våra barn blir födda samma år.Om du brukar gå till pluto så kanske vi ses där till hösten. Lycka till!

• Malwa

Alexander går oxå på hinden! vi är supernöjda, han har gått där sen augusti och trivs jättebra! trodde att nika hade sin son på en annan förskola? har ni bytt? isåfall känns det bra att vi aldrig började vår inskolning där, har för mig att vi hade valt samma.

• Malwa

Tesslita: upptäckte ngnstans att det nya mäket MODI inte är så himla dyrt, ca 2600 för en sprillans ny kombi vagn tror jag att det var! men det kanske är för dyrt? annars säljer affären Liten jag ( gamla viiks mode) dessa vagnar.

• Malwa

Tesslita: om jag kan övertala sambon om en ny vagn till den nya bebben kan du få köpa min gamla för 800, jag köpte den beg av en kompis för 1600, 04 när alexander föddes han är född i april så vi hade den iallafall i ett år som "heltidsvagn" nu har han den står på dagis som sovvagn, annars har vi en sulky till honom! men vi får se vad sambon säger! Det verkar som om karlar är lite snåla vad gäller babysaker tycker jag tror inte att han lagt ner många kronor, jag därimot kan lägga halva lönen (känns det som) på grejer till alex!

• Malwa

Det sa min sambo också, och när jag tyckte det var dax att handla så ville han vänta . så det slutade med att jag köpte sakerna själv! (som vanligt)

Vagnen vi har är av märket Inglesina (hade aldrig hört talas om det innan våran vagn). Det är en kombivagn i svart och grått, tyckte ibörjan att den kändes lite grund, men vande oss snabbt vid den, den är väldigt lättkörd både på sommar och vinter.
    Har börjat övertalningskampanjen här hemma, försöker locka honom med att han kan få åka på fotbolls vm i tyskland tillochmed fast det är bara drygt två veckor kvar till förlossning då . Få se om han nappar!

• Malwa

Det absolut bästa för oss var nog bröstpumpen! Har en avent isis och den har varit helt suverän, blev sjuk två veckor efter förlossningen och kunde inte amma, pumpade då ur och sambon matade, sen när ammningen kom i gång igen var det skönt att veta att han accepterade flaskan från pappa med!
    Sedan använde vi babyskyddet (bilstolen), jättemycket har en maxi cosi och den trivdes han jättebra i både vaken och sovandes, helt perfekt att vagga till sömns i, när man är borta. Smidigt att bara sätta in en sovand bäbis i bilen och åka.
    Alexanders favvo var nog en cd-skiva med babyljud vi fick i present, massa joller och gurglanden blandat med barnskratt och gråt. Han diggade stenhårt till den redan från början

• Malwa

Idag har jag varit på ultraljud! och oj vad den levde runt därinne
    Skönt att se att det "bara" var en då alla sagt att det säkert är fler den här gången. vi har tvillingar isläkten på båda sidor nämligen och om man räknar efter så borde det vara sambon eller ngn av hans bröder som ska få det.

Sodaspring: stort grattis och lycka till med den lille!
    Tesslita: varför valde ni att göra könsbestämmningen? (nyfiken)

• Malwa

Hur orkar ni???
    Jag är så otoligt trött nu för tiden, magen växer och hormonerna rusar, får jättelätt feber nu när jag är gravid, så var det inte förra gången! ska det va så? har liksom ingen ork i kroppen.
    Känns som om jag ska få världens influensa men det händer liksom inget!? i helgen har vi varit hos Alexanders farmor och farfar eller ja, i lördags stannade jag hemma, och igår åkte jag och en kompis till uppsala under tiden som de andra var där. Får lite dåligt samvete nu men det var sååå skönt att bara tänka på mig själv en stund, bara vara om ni förstår.
    Kul va att jag kunde bidra med ett så uppiggande inlägg? nej jag tänkte att ni kanske hade varit i samma situation någon gång och kan komma med lite goda råd om hur jag ska orka ända fram till sommaren.

• Malwa

Stort grattis på födelsedagen Nika! hoppas att du får en jättehärlig födelsedag med massa tårta och presenter!

Själv ska jag ta mig till farbror doktorn för tredje gången på två veckor, hoppas på en ny pennicillinkur så jag blir riktigt frisk den här gången.

Är det någon av er som vet hur pluto har sina åldersindelningar? (öppna förskolan) vilken dag det är vilken ålder alltså?

• Malwa

Dessie det är olika, olika gånger beror på om de har ngt evenemang!
    Ålder på maja är 23, på hörnan har jag för mig att det är 20 och Joar vet jag faktiskt inte,
    Om ni ska äta så betalar ni ju ingen entre annars brukar det kosta från ca 60 - 120 kr på joar och maja. tror inte att det kostar att gå in på hörnan! gjorde inte det sist jag var där iallafall ( i slutet av sept)

• Malwa

Såg att det satt anslag uppe om att det ska säljas barnkläder i folkets hus 2-3mars, minns inte vilken tid men tror att det kanske är hela dagarna, förstod inte heller om det var nytt eller begagnat. (bra att man kommer ihåg det man läser ) om det är beg kanske det är ngt för dig tesslita!

• Malwa

Vid polishuset ungefär, på andra sidan gatan på korsängen ett stort tegelhus.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!