Inlägg från: Nika och Noel |Visa alla inlägg
  • Nika och Noel

EnköpingsTråden Part3!!!!

Visst fattas det många som brukade skriva här förut? Vad har hänt med dem?

• Nika och Noel

Hela familjen är ockå förkylda här. Inget tips mer än vila, vatten och frisk luft. MAssor av tips för ditt barn har jag sen med allt från hur du gör vätskeersättning och koksalt för näsan.

• Nika och Noel

Ok ska leta i min dagbok då för skrev det där för länge sen.....
    *letar*

1 dl vatten, 1 krm salt...koka det och låt det svalna. Sen kan man ta 1 ml i varje näsborre (med en pipett) 10 minuter innan man ammar/ger mat. Och efter ammningen kan man droppa lite bröstmjölk i näsan, så "binder" det upp snoret så att det blir små snorkråkor som man kan ta bort. Om man ammar vill säga.

Vätskeersättning för att åteställa saltnivån i kroppen. Man ska ge 2 tsk var femte minut. Man kan göra vätskeesättning själv. Koka då upp 1l vatten med 6 tsk socker samt 0,5 tsk salt och låt svalna. Vill man så kan man samksätta med fruktjucie. Tag då 2 tsk!

Receptet på morotssoppan ska ni också få. Tag en burk med morotspuré samt 1,5 burk vatten. Koka upp med 2 tsk socker och 1 km salt. Saltet och sockret är för att återställa saltnivåerna och inget man ska ge när de är friska. Sen kan man ge låglagtos välling ett par dagar för man ska inte ge fullkornsgröt eller -välling pga att magen är känslig.

• Nika och Noel

*De två sista recepten vid magsjuka*

• Nika och Noel

Tyvärr sånt som händer. Så ego av de som tar livet av sig att göra så. Har hört att det är vanligt att de ofta ler också mot föraren så det sitter kvar på närhinnan. En av mina släktingar är lokförare och har varit med om detta sjäv. Som tur är får de psykologhjälp.

• Nika och Noel

Hej!
    10 kg här med så jag hänger gärna på.

• Nika och Noel

God fortsättning. Nu verkar det som om Noel blivit frisk. Han sover i egen säng numera - jippie. Fick i julklapp två dgr innan jul. Stolt är både han och vi.

Har gått på VV innan och gått ner 7kg så funderar på att köra själv. Kanske kan vi planera ihop om fler är intresserade. Jag kan planera mat för en v och sen kan ngn annan göra för en annan så vips har man en hel månad med mat. Det är det svåra tycker jag att räkna om middgar till t ex bara 6 points och sen hålla det. Jag får äta, tror jag 18 p på en dag.

Ha det

• Nika och Noel

Gott Nytt!
    Vi har haft fullt upp me dbesök....återkommer om ngn dag. ha det

• Nika och Noel

nEJ VI ÄR HÄR MEN VI RENOVERAR HUSET. Så då hinner man inte med datorn mer än 2 min ibland, just nu leker Noel med trummorna han fick i julklapp så jag hann kolla mejlen, Aftonbladet och FL. Ha det fortsatt bra!

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!